FALFA skrev:
extra sensor ja det kan godt være det bliver løsningen måske.
havner --- precis og da jeg logger en rigtig temp så var min første tanke jo at det måtte være sw.
Det er ikke software, men din PTC der ødelægger det for dig.
Din fine halvleder dims kan du godt få til at vise temp rigtigt, men ADC vil give en anden værdi(0-255). Når du vælger en PW til cranking pulse, så kan du ikke regne med den viste temp i kolonnen, og derfor kan cranking pulse være forkert. Kolonnen kigger vistnok på ADC og ikke på temp direkte.(det gjorde den for nogen tid siden)
Samme problem på visse 740Turbo (også en &%%#& PTC sensor)....
Har aldrigt set det problem, så det er næppe en BUG. Skægt som mange der ser en fejl de ikke forstår STRAKS konkluderer at det er en software fejl, og er det ikke det, så er det megasquirt der er noget galt med. Det er meget sjældent tilfældet.
Husk at den værdi du logger jo er "oversat" af din tabel. Reelt skal du ind og se på hvilken ADC værdi du har på din PTC sensor, og korrigere denne værdi i cranking pulse kolonnen. Jeg kan ikke se der er ret mange andre fejlmuligheder.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!