Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 jun 2006, 05:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
24s9 kode på 2v2 pront
når jeg crankeer så ser det ud som om at ms altid tager cranking puls længden for position 71 celcius
uanset hvad temp motoren har
en datalog viser at ms måler den rigtige temp!!!!
er dette et kendt problem ????

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 06:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hummm... Har du aflæst pulsen og intepoleret dig frem til de 71 grader? Det er vel ikke noget med at du har en priming puls sat til lang tid og det på en eller anden måde er den du regner laser med?

ALTID når du starter - Er den så bare rock steady en fast PW?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 09:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
ok så i det nederste felt (160 f).
den verdi der tastes ind her er altid den verdi som ms bruger under cranking uanset temperatur .
jeg har tjekket både med datalg, og den kan også ses i realtime displayet.
og det er ikke forde den læser forkert temp for den er rigtig nok.
hvad kode køre du med "havner"
påtænker at loade den seneste release 29p2 og så bruge seneste mt.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 10:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Falfa et eller andet sted må du have lavet en fejl.
Jeg kontrollerede mon idag 14 grader, og pulsen ved starter omdrejninger passer med tabellen.
jeg kører pt med samme codeversion som dig.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 12:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
Det bør nok nævnes at jeg jo køre med lm35 halvleder termofølere (10mV / celcius) stigende spænding ved stigende temp (som ptc)
og derfor også køre med 2 modificerede mat og clt tabeller.
men mt læser altså temperaturen rigtigt .
men derfor kan det jo godt være at der er en "fejl" som ingen har fundet da MIT setup er lidt specielt.
men da jeg havde instaleret følerne i forvejn så ville jeg nødigt bytte dem ud, de bruges også af andet udstyr i bilen.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 12:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jaaaa... Jeg MENER det er 024q. Altså en lidt ældre bandit.

Men i så fald er det jo ikke første gang der er en bug som er smuttet igennem nøglehullet til et ellers sikkert release.

Det lyder i hvert fald underligt!

Prøv evt. smid din MSQ fil her ind...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 13:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
FALFA skrev:
Det bør nok nævnes at jeg jo køre med lm35 halvleder termofølere (10mV / celcius) stigende spænding ved stigende temp (som ptc)
og derfor også køre med 2 modificerede mat og clt tabeller.
men mt læser altså temperaturen rigtigt .
men derfor kan det jo godt være at der er en "fejl" som ingen har fundet da MIT setup er lidt specielt.
men da jeg havde instaleret følerne i forvejn så ville jeg nødigt bytte dem ud, de bruges også af andet udstyr i bilen.


Jeg kan sku ikke se det er en fejl i coden, da man ganske naturligt udgår fra at det er standart bil tempsensorer, der bliver brugt.
På såddan en stor v8 motor bør der vel være plads til 2 ekstra temp sensorer.
Eller der må findes en lille fiks elektronik løsning, der kan vende strømmen :wink:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 14:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
HOV!!!

De bruges også af andet udstyr i bilen siger du. Det kan ellers være RET problematisk... Hvis det udstyr der bruger følerene ikke har samme referencespænding kan det være et problem. På fusker vis kan man dog udentvivl kompencere for det i tabellen.

Men - Jeg tror nu bestemt ikke det er der problemt ligger - Du har jo noget du tolker som en reel temp. visning i MT. I det øjeblik du har det så SKAL det være et problem på software basis. Altså enten dig der har været lidt uheldig med programmeringen eller en bug i kildekoden.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 15:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
extra sensor ja det kan godt være det bliver løsningen måske.
havner --- precis og da jeg logger en rigtig temp så var min første tanke jo at det måtte være sw.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 16:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
FALFA skrev:
extra sensor ja det kan godt være det bliver løsningen måske.
havner --- precis og da jeg logger en rigtig temp så var min første tanke jo at det måtte være sw.


Det er ikke software, men din PTC der ødelægger det for dig.

Din fine halvleder dims kan du godt få til at vise temp rigtigt, men ADC vil give en anden værdi(0-255). Når du vælger en PW til cranking pulse, så kan du ikke regne med den viste temp i kolonnen, og derfor kan cranking pulse være forkert. Kolonnen kigger vistnok på ADC og ikke på temp direkte.(det gjorde den for nogen tid siden)

Samme problem på visse 740Turbo (også en &%%#& PTC sensor)....

Har aldrigt set det problem, så det er næppe en BUG. Skægt som mange der ser en fejl de ikke forstår STRAKS konkluderer at det er en software fejl, og er det ikke det, så er det megasquirt der er noget galt med. Det er meget sjældent tilfældet.

Husk at den værdi du logger jo er "oversat" af din tabel. Reelt skal du ind og se på hvilken ADC værdi du har på din PTC sensor, og korrigere denne værdi i cranking pulse kolonnen. Jeg kan ikke se der er ret mange andre fejlmuligheder.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team