Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: MS HJÆLP
Indlæg: 30 maj 2006, 08:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2005, 23:01
Indlæg: 105
vi har akut brug for hjælp. er der nogle vi kan ringe til og få noget hjælp med opstarts/indkøring, af ms. "Den mager hele tiden ud"
hilsen gert 26706585


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 13:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hej Gert...

Skal den nå ud og køre til DHB?

Hvad har du prøvet og hvad gør den helt præcist?

Du har jo mit nummer...

Ellers, afhængig af hvor du har handlet boks, så var det sikkert også en mulighed at forhøre dig der?

Anden mulighed... Lav et log af det og gem MSQ filen - Send til min mail Megetgarn@yahoo.dk - Så kigger jeg på de senere i aften. Oplys lige hvilken Megatune version du bruger også.

Det er vel ikke dit benzintryk der spiller dig et pus? Evt. dig der kører over MAP sensorens grænse? Dyser der rammer 100% DC inden du har løbet omdr. ud?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 17:43 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis Gert er den samme som ringede til mig tidligere idag, så er en en hjemmebygget boks med 4bars mapsensor.

PW er angiveligt over 20ms v. 2000rpm (!!), bensintrykket er ok, dyserne store nok, og alligevel magrer den ud.

Det er lavohmsdyser, drevet uden flyback, med TimeThreshold på hele 3mS(!!!) og current limit sat til 75%.

Lyder ekstremt besynderligt.

Jeg badf ham tjekke med et scope om dyserne nu faktisk også åbner, og om de 20mS er reelle nok.

Der er eet eller andet helt helt galt. Kan du ikke få han der byggede printet til at tjekke op på om det nu også ER iorden?

Spændende om dysetiderne er realistiske eller ej. Hvis ja, så er det et mekanisk problem, hvis nej, elektrisk problem.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 18:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Aha!!!

Den var jo straks meget værre!!! Ikke et problem man sådan lige afgører årsagen til så -

20ms kan nu godt lade sig gøre, hvis han kun sprøjter en gang i hver cyklus på en gammel opel sejtrækker motor uden ret mange omdr. på. Men det er stadig ret højt! Og dyserne ville nok være tæt på 100% DC.

Har du set et log over det H?

Den værdi du får oplyst af MT for åbningstiden er jo den rene kalkulerede værdi. Men hvad kan der lige gå galt i elektronikken siden PW ikke bliver ført rigtig ud i livet så????????? Det er jo styret suvurent af chippen og med lidt forstærkning på der ud af. Ikke andre faktore der kan spille ind i selve tiden, eller?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 18:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Er der nogen der har prøvet at tage tændrørene ud, og se på hvilken farve de har :?:

Det er meget nemt at fede op, og lambdasonden vil komme til at vise magert, grundrt en ufulstendig forbrænding, er der flere iltmolekyler i udstødningen, og sonden tror motoren går magert.
Dyse åbnings tiden på 3 MS det må satme være nogle meget tunge dyser.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 19:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Morten VJ skrev:
Er der nogen der har prøvet at tage tændrørene ud, og se på hvilken farve de har :?:

Det er meget nemt at fede op, og lambdasonden vil komme til at vise magert, grundrt en ufulstendig forbrænding, er der flere iltmolekyler i udstødningen, og sonden tror motoren går magert.
Dyse åbnings tiden på 3 MS det må satme være nogle meget tunge dyser.

MVH

Morten


Aaaa... Den mener jeg ikke holder i praksis Morten.

Jeg har lige været nede på noget der ligner 8,x : 1 i afr inden jeg fik magert den ud. Den kunne stadig tænde forbrændingen, men var den blevet meget federe tror jeg det havde været et problem. Først i det øjeblik der var kommet udsættere ville den have begynde at vise mere magert - Efter min overbevisning.

Ja... De 3MS er godt nok sat temligt højt (Det er jo endda højohms dyser :shock: ), men det kan jo ikke være det der er galt. Det må ske noget et andet sted... Ja ikke med mindre det udløser en bug i softwaren. Og i øvrigt har jeg tidligere hørt om problemer når folk ville køre peak and hold.

Det kunne være sjovt med en MSQ fil med tilhørende log!

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 19:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Havner
jeg mener tværtimod at det er nemmere at give for meget benz end man tror, specielt hvis man kører med en NB senor.
Det er simpelt hænd et spørgsmål om at tune sig ind i en blindgyde.
Hvilket jeg har prøvet med en NB sensor.
Jeg led af lidt svag tændingsbanken ved 3000 omdrejninger, og blev ved med at fede op da sonden ikke viste en federe blanding, lige indtil jeg ramte 100 % i DC.
Og den kørte som lort.
Lambdasonden viste faktisk konstant eller en magrere blanding.
Faktisk fik jeg først løst problemet med en WB sensor, læsning af datalogs, og lidt sund fornuft.
I dag ligger jeg med ca 60 % i dc ved samme tryk og omdrejnings tal
Men en beskrivelse af motor en MSQ og en datalog ville være sjov at se.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 19:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Aaaaa... Ja... En NB sonde kan altså være noget djævel skab - Den skal man passe på med at skænke for meget tillid. Jeg har ikke selv prøvet det du nævner det, men med en NB sonde skulle det ikke undre mig at det kunne være sådan. Bare ved skift til en anden sonde ændrer det hele sig totalt.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 20:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Aha!!!

Den var jo straks meget værre!!! Ikke et problem man sådan lige afgører årsagen til så -

20ms kan nu godt lade sig gøre, hvis han kun sprøjter en gang i hver cyklus på en gammel opel sejtrækker motor uden ret mange omdr. på. Men det er stadig ret højt! Og dyserne ville nok være tæt på 100% DC.

Har du set et log over det H?

Den værdi du får oplyst af MT for åbningstiden er jo den rene kalkulerede værdi. Men hvad kan der lige gå galt i elektronikken siden PW ikke bliver ført rigtig ud i livet så????????? Det er jo styret suvurent af chippen og med lidt forstærkning på der ud af. Ikke andre faktore der kan spille ind i selve tiden, eller?

V/h Chr


Nej intet log, men hvis det er samme mand(det ser sådan ud?!) som jeg snakkede med i tlf, så er det de oplysninger jeg fik der.

20mS kan godt lade sig gøre, men hvis han har brug for en 4bar sensor, så må man forvente at dyserne har en ret anseelig størrelse, og ihvertfald store nok til at 20mS er temmeligt voldsomt.

Åbningstiden man får vist(PW) er den værdi MS forsøger at føre ud i livet.
Dysernes reaktionstid(der foreligger ingen oplysninger på denne parameter endnu!) er tiden fra dysen får spænding, til den reelt åbner.
Time threashold er tiden dysen får fuld spænding(Peak tiden), her sat til voldsomme 3mS.
Strømbegrænsningen(Current limit) er også sat vældigt højt.75%, så dysen burde bestemt ikke klappe i igen pga en sænkning til 75%. Slet ikke med lavohmsdyser!

Vi aner ikke en pind om hvad drivertrinnene er lavet ud af, men det er ikke samme komponenter som på traditionelle MS. Hvis de "går i knæ" over dyserne, så behøver PW i megatune ikke være den samme som dysernes reelle pulsbredde.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 20:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg tror godt jeg ved hvad der sker nu - MÅSKE!

Kunne man forestille sig at dyserne ved åbningstider over 3ms stadig lukker efter kun 3ms.

Det kunne nemt afgøres ved at lade dem kører almindeligt og de hvad der sker... Mon ikke den kan holde til det i 30 sek?

En anden og måske bedre måde - Hvis man nu reduserede de 3MS til mere moderate og realistiske 1ms og observerede om der skulle være en forskel.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team