Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 apr 2006, 22:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 aug 2005, 17:03
Indlæg: 85
Geografisk sted: Roskilde
hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2006, 22:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tænder de to tændrør ikke samtidigt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2006, 22:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 aug 2005, 17:03
Indlæg: 85
Geografisk sted: Roskilde
HenrikGM skrev:
Tænder de to tændrør ikke samtidigt?


Det er jeg ikke sikker på.

Kan jeg på nogle måde måle om de tænder samtidigt?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2006, 00:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Mon ikke det er det samme som en T spark, og de tænder vist samtidig.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2006, 09:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Nordjylland
Niklaskinn skrev:
hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.

Kan du ikke gi lidt info om hvordan det originale setup er, så er det lidt nemmere og hjælpe..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2006, 22:55 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 aug 2005, 17:03
Indlæg: 85
Geografisk sted: Roskilde
KKH skrev:
Niklaskinn skrev:
hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.

Kan du ikke gi lidt info om hvordan det originale setup er, så er det lidt nemmere og hjælpe..


jo de tænder samtidigt. og signalet til spolerne kommer også samtidigt så det er vel bare at dele sinalet til de to spoler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2006, 09:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis de tænder samtidigt, så er det jo blot at dele signalet ud til spolerne efter behov.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2006, 09:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
En tanke...

Det var næsten oplagt at køre med 4 stk dobbelt spoler!? Wasted spark ville måske ikke længere være så wasted endda...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2006, 11:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
En tanke...

Det var næsten oplagt at køre med 4 stk dobbelt spoler!? Wasted spark ville måske ikke længere være så wasted endda...

V/h Chr


Så skal hans fordeler jo fjernes. Hvordan dælen ser den fordeler ud??

Lyder meget specielt med to spoler, strømfordeler og 8tændrør på 4cyl....

Ja, hvis man ville lave det om, så var det oplagt med 4x dobbeltspoler, tilsluttet hver sin cylinder. En dobbeltspole er godt nok ikke lavet til at levere fuld gnist på 2 tændrør samtidigt....måske det vil give problemer....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2006, 12:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
en gammel ALFA tvin spark tænder IKKE samtidig på begge rør! mener heller ikke en TOYOTA gør.... er ikke sikker på om FORD gør..... men det kommer den til, med et gammet tec2 anlæg fra V8. regner med at lave en motor med lille turbo og måske bare 250hk til trackday. burde trække langt nede fra med 2.3l og lille turbine... MVH. søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team