Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 mar 2006, 01:43 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
BMW 6-benet
Triggerskive at eget fabrikat, men 3 'vinger' 60 grader lange, og forskudt 120 grader.
Det gamle 60-2 tandhjul sidder stadig på...
Mellem sensor og TDC er der 13 tænder = 78 grader.
Sætter jeg MS til trigger angle er 78, så går motoren ad H til, og kan ikke få tændingspistolen til at 'fange' TDC.
Sætter jeg derimod trigger angle til 56, så passer det med tændingspistolen. Er der nogen der kan give en fornuftig forklaring?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2006, 07:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg vil gå ud fra det er en HALL giver vi taler om.
Og der har været lidt fovirring om hvordan den skal sættes op.
Men det viggtige er at led 18, hvi man har deffineret den som Iqr trigger.
Skal tænde når giveren fanger vingen. dette kan gøres med håndkraft.
dvs drej motoren med handkraft, og se hvordan led 18 reagerer.
Hvis den slukker når du fanger vingen, så skal du lave om på opkoblingen af Hall giver signalet til MS.

Beskrivelsen, er blevet noget bedre på denne side.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2006, 10:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
Yep - det er en Hall-giver vi bruger.
Og den er tilsyneladen sat rigtigt op. LED 18 er sta til IRQ-trigger, og den tænder når den 'fanger' vingen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2006, 10:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Vezzel 309 GTI16 skrev:
Yep - det er en Hall-giver vi bruger.
Og den er tilsyneladen sat rigtigt op. LED 18 er sta til IRQ-trigger, og den tænder når den 'fanger' vingen.

Jeg har maks haft 2 graders forskel på stationær, og dynamisk tændingstidspunkt.
Så der må være en fejl 40 et eller andet sted.

Tænder IQR leden også 78grader før top, statisk måling.
Jeg tror den tænder 58 grader før top.

Placering af føleren er underordnet, det er et spørgsmål om hvornår føleren ser vingen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2006, 22:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
Jeg kan da ikke afvise at der er en fejl-40 et sted... synes bare jeg har været igennem alle dialogboksene...

Men derudover har vi opdaget et andet problem... Omdrejningstælleren i bilen og MS er ikke enige...

Når MS viser 1500 rpm, viser bilen 2000
Når MS viser 2000 rpm, viser bilen 3100

og derudover er det som om at bilen går i begrænser ved ca 5000 omdr. ifølge bilens omdr-tæller ligegyldigt hvor meget vi ændrer ved VE og tænding....
Vi bruger Bosh modul 0 227 100 137 taget fra en Golf II - det er samme bil vi har taget tændspolen fra...
Jeg har en teori om at derer 'begrænser' i modulet - for 5000 RPM på en 6-cyl svarer jo til 7500 rpm på en 4-cyl når vi tager antal tændinger i min.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2006, 22:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Vezzel 309 GTI16 skrev:
Vi bruger Bosh modul 0 227 100 137 taget fra en Golf II - det er samme bil vi har taget tændspolen fra...
Jeg har en teori om at derer 'begrænser' i modulet - for 5000 RPM på en 6-cyl svarer jo til 7500 rpm på en 4-cyl når vi tager antal tændinger i min.


Der er ingen begrænser i det modul. Det er et "autodwell" modul, men nul begrænser. Har prøvet 9600rpm på samme modul....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2006, 23:15 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Vezzel 309 GTI16 skrev:
Vi bruger Bosh modul 0 227 100 137 taget fra en Golf II - det er samme bil vi har taget tændspolen fra...
Jeg har en teori om at derer 'begrænser' i modulet - for 5000 RPM på en 6-cyl svarer jo til 7500 rpm på en 4-cyl når vi tager antal tændinger i min.


Der er ingen begrænser i det modul. Det er et "autodwell" modul, men nul begrænser. Har prøvet 9600rpm på samme modul....


Nej, det regnede jeg heller ikke med, da det bliver anbefalet til MS... Men hvor fa'en kan fejlene så ligge?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2006, 23:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
En ny teori: MS tror det er en 8-cyl...
fra 6 til 8 cyl = gang med 1,33
fra 1500rpm (ms) til 2000(bil) = gang med 1,33
fra 60 grader til triggerangle til 78 = gang med 1,33
Men jeg HAR sat den til at være 6 cyl under constants...
Mine indstillinger under constants er:
Control algorithm: Speed Den..
Injections pr cycle: 2
Injector staging: alternating
Engine stroke: four stroke
Number og cylinders: 6
Injector port type: port
injectors: 6
MAP type: 250 KPA
Engine type: evenfire


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2006, 13:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Har du husket at brænde tingene i ecu'en, efter du har ændret på tingene? Blot et forslag, men det kan jo ske!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2006, 14:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
Saab-Daniel skrev:
Har du husket at brænde tingene i ecu'en, efter du har ændret på tingene? Blot et forslag, men det kan jo ske!
Daniel.

Yep - har husket at brænde til ECU'en...
Overvejer at starte fra et nulpunkt med at flashe en frisk extra-code i boksen...
Det kan ikke have noget at gøre at jeg har kalibreret sensore vi easytherm, vel?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team