Jamen du kan da også bare vælge at blive fornærmet når man prøver at hjælpe....
Frank_Andersen skrev:
Jeg synes da nu at manden må have gjort forarbejdet godt. I og med at bilen kørte umiddelbart og vi i løbet af et par timers kørsel på landevej fik nulret den så meget på plads at den kørte bedre end den nogensinde havde gjort med Volvos eget turbosæt/trykkarburator.
Jeg er ked af at jeg ikke kan imponere med fine udtryk, men jeg er kun mekaniker og ikke IT-tekniker.
Ejeren af bilen har fulgt instruktionerne på de amerikanske sider om styringen og bygget det som beskrevet.
Jeg har selv bygget tunede VW-biler i mange år, men alle de der udtryk om VE, AFR og mapping og logging hvad det hedder, er helt lukket land.
Men når man kan se VE tabellen i 3D og så trække i gulvtæppet for at give motoren mere eller mindre benzin, så er det noget en almindelig dødelig kan forstå.
Men hvis man læser her eller i andre foras, så kan man godt opgive det.
Hold det så simpelt som det i virkeligheden kan gøres og glem alt det kryptonit og kryogenhærdning.
Ham i 544´eren kører stadig med platiner. Så tager han det med tændingen bagefter.
Hvis der er nogen her på nettet der virkelig brænder for MS og I så kommer ud for at en som jeg stiller et sprøgsmål. Så må I finde jer i at jeg ikke kender alle de fine udtryk. Ejeren af Volvoen, har forsøgt at læse her på Powerpage, men det opgav han. Nu kører bilen.
Jeg synes det er ærgeligt når man tager lysten fra en ellers dygtig og omhyggelig fyr ved at drukne ham i fine udtryk.
Han har så på helt egen hånd bygget et MS. Men hvis han en dag skulle "opdage" noget som andre kunne få gavn af, så får vi det ikke at vide.
Prøv at møde os på det stadie vi er. Så kan I fortælle os at vi ikke har gjort det godt nok når vi opføres som helt idioter.
Ham og jeg havde en hyggelig lørdag formiddag i strålende solskin, så vi ikke kunne se skærmen på hans gamle bærbare. Så vi måtte holde i skyggen af et træ hver gang vi ville ændre på benzinblandingen. Men vi havde sjovt.
Jeg vil meget gerne møde jer på det stadie i er på - men mine tankelæserevner er temmeligt begrænsede (brokker min kæreste sig også over) så jeg kan ikke ud fra et indlæg på få linjer afgøre hvilket stadie du/i er på. Jeg kan bare konstatere at der er noget i har misforstået, og gør jer opmærksom på det. Så bliver man så halvvejs mødt med beskyldninger om at være snobbet osv.
Der er indenfor MS som med alt andet en vis jargon, og der er nogle udtryk og forkortelser som man ganske enkelt er nødt til at kende hvis man skal gøre sig håb om at følge med. Det er ikke specielt kompliceret eller svært - men det er i visse tilfælde noget nyt. Men det er i hvert fald ikke mere lukket land end man selv gør det til. Det er sgu' bare at spørge hvad tingene betyder.
Hvis det lyder meget teknisk og engelsk så er der den simple grund til det at MS er udviklet i USA og gennem internettet, og her er engelsk ganske enkelt et fremherskende sprog. Det smitter af på alle - inkl. de ikke-engelsktalende - der beskæftiger sig med MS. For at forstå hinanden er det altså en god ide at lære de forskellige udtryk. Der er ingen der siger at man skal kunne dem alle udenad inden man stiller sit første spørgsmål, men det kan på den anden side heller ikke nytte noget at man forventer at folk pludseligt skal ændre deres sprog, og i øvrigt vide at det er nødvendigt, første gang man stiller et spørgsmål.
Det er to-vejs kommunikation det her - så hvis der er noget der er sært - så spørg.
Og skal vi så starte forfra?
. Hvad er det i mit indlæg du/i ikke forstår?