HenrikGM skrev:
Havner; så du ikke smileyen??
Nu ved jeg jo du er automekker, så det var egentligt derfor, plus jeg vidste du havde held med fordeleren.....
Den fangede du så ikke lige, men sådan er det jo med ironi og det skrevne ord.....
På et triggerhjul i alm. størrelse skal der trods alt skæres mere end 1mm ved siden af før det bliver til en grad. Man kan jo feks bruge en fil til at snuppe den sidste halve mm hvis man ikke er sikker i sin sag....!
4-kammen i en fordeler er vel max 20mm i diameter. her skal blot 0,17mm være slidt, før den forrykker vinklen 1grad. Helt galt går det når knikserne bliver en smule slidte på hælen, da vinklen her også rykkes.
Men Chr. Det var egentligt for at provokere dig lidt, og det gik jo glimrende, men du skulle nu have set smileyen...
Jo jo "Søren"... Bare rolig jeg så dem godt hr. maskinarbejder
Mads har også lavet et hjul med vinkelsliber. Jeg målte meget hurtigt lige på det og det så også fint ud. Jeg lavede også lige præcis det samme hurtige overslag med én grad pr mm ca.
Mads havde ingen grademåler. Jeg forslog at han tog radius med en passer og gik rundt i omkredsen. Det ser fornuftigt nok ud men, hvor præcist det i virkeligheden er ved jeg ikke.
Min egen bil kører jo med stor succes, hvis jeg selv skal sige det og det skal jeg jo, på fordeleren. Jeg lavede også en wolf3D bil der kom til at køre på fordeleren. No problemo...
Så, hvis man vil hurtigt ud og kører med MSnS så er fordeleren ingen dårlig ide i mine øjne... Der er ingen dele af trigger systemet i fordeleren der bliver slidt, hverken koppen eller hallgiveren i sig selv. Det eneste jeg kan komme på, hvor der kan komme en afvigelse er i delve drevet af fordeleren. På en bil som min tæller det jo tandremmen og et tandhjul der vender kraften 90 grader.
Hvor præcist skal det være for at det er præcist nok? Og hvad er den praktiske betydning af dette?
Chr.