Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej jeg har lige oprettet et nyt forum for VEMS for at se om jeg kan gøre powerpage kunsten efter med deres ms forum som har hjulpet til at udbygge et ms netværk herhjemme

her er adressen:

http://www.vems.frac.dk

og husk det bliver kun til hvad i gør det til, så info, historier og indput/ønsker til hvordan forummet skal forme sig modtages

(ps. jeg har intet imod ms men syntes at vems mangler et Dansk netværk)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Anonymous skrev:
Hej jeg har lige oprettet et nyt forum for VEMS for at se om jeg kan gøre powerpage kunsten efter med deres ms forum som har hjulpet til at udbygge et ms netværk herhjemme

her er adressen:

http://www.vems.frac.dk

og husk det bliver kun til hvad i gør det til, så info, historier og indput/ønsker til hvordan forummet skal forme sig modtages

(ps. jeg har intet imod ms men syntes at vems mangler et Dansk netværk)

Umiddelbart et godt initiativ.. Jeg kører selv med vems og vil gerne bidrage hvad jeg kan.
Jeg tænker bare om man muligvis ikke ville få mere ud af og bruge powerpage med dets mange brugerer.. evt få lavet en vems og en ms side her?? Her vil der både være flerer der læser om det og flere til at hjælpe.
Ikke for at skyde dig fine initiativ ned, men for at tage en snak om om der i Danmark er nok brugerer af motorstyringer til at have flere motorstyrings-forumer og især nok vems-brugerer til et vems-forum..?

Moderator

KKH skrev:
[Ikke for at skyde dig fine initiativ ned, men for at tage en snak om om der i Danmark er nok brugerer af motorstyringer til at have flere motorstyrings-forumer og især nok vems-brugerer til et vems-forum..?

Hvad er det lige der er galt med "motorstyring" forummet her på siden??

Som jeg ser det er der typisk max 2 indlæg i snit om dagen, og spreder vi det ud på flere forums, nå, ja, så er vi bare endnu længere fra hinanden. Ser absolut ingen som helst gevinst i at oprette noget nyt forum, når det generelle forum ikke er særligt trafikeret.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg kan slet ikke se grunden til ikke at holde debatten her i forummet, i stedet for at sprede det ud over flere sider.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Fedt at der er nogen der tager et initiativ, men jeg vil som de andre mene at powerpage´s motorstyringsforum sagtens kan rumme VEMS gutterne. Så meget gang i den er der heller ikke herinde :)

Titel:
I har alle ret jeg så allerhelst at alle bilsider og all information på nettet var samlet på én side, men realiteterne er at informationen er spredt over hele nettet. jeg prøver ikke at konkurere med powerpage, hvorfor ville jeg dog det? det er et forum jeg er kommet på siden den orginale lasse havde det og jeg syntes at det er det bedste danske all around forum, men det er ret gennem syret af ms folk og hvis en kommer til at nævene et andet diy-efi system så er det lige før man bliver blacklistet (så slemme er i dog ikke). men powerpage er ikke et dybteborende forum men et samlingsforum for alle bilmærker og projekter, forsøget med vems var at få en græsrodsbevægelse op at køre, hvorfor nøjes med ms når man kan få både og :wink: . powerpage skal holdes i den ånd der har drevet det så vidt, dvs ingen tvangs tilmælding e.t.c , men en fri layback stil, og ikke satse så meget på bestemte genre, hvad bliver det næste? et powerpage forum med forum's for mazda, toyota, ford, mg, bmw e.t.c ? nej vel. powerpage fungere godt som det er!

ps. vems.frac.dk skal ikke ses som en konkurrent til pp

Titel:
Moderator

Anonymous skrev:
jeg syntes at det er det bedste danske all around forum, men det er ret gennem syret af ms folk og hvis en kommer til at nævene et andet diy-efi system så er det lige før man bliver blacklistet (så slemme er i dog ikke). men powerpage er ikke et dybteborende forum men et samlingsforum for alle bilmærker og projekter, forsøget med vems var at få en græsrodsbevægelse op at køre,

Gæst; er du ikke flink at give dig til kende? Det er noget nemmere at forholde sig til dit indlæg når man ved hvem du er. Det kan typiskt hæve sagligheden en smule ;-)

Gennemsyret af MS folk, ja, det er nok rigtigt. Er det en dårlig ting?
Det skyldes jo alene at MS har vundet den største udbredelse, og så længe VEMS gutterne bliver væk, ja så er det jo sådan.

At du overhovedet nævner en blacklistning, tager jeg skarpt afstand fra, og den udtalelse må stå for din regning.

Hvorfor VEMS folket holder så lav profil forstår jeg ikke, men indtil nu har jeg ikke set det store bidrag fra dem, så hvis dit nye forum får stor succes, kan man vel kun betragte det som om VEMS folket selv vælger IKKE at deltage på PP.(det håber jeg sandeligt ikke er rigtigt!!!)

At PP forums skulle være "ikke dybdeborende" er en lodret løgn. Igennem tiden er det nok DET forum i DK der har taget de fleste hardcore diskussioner om ret avanceret teknik, men der er du jo så ikke enig. PP´s læserskare indeholder en del ret kyndige folk, som hellerikke findes i ret mange andre forums(i dk). Jeg læser dit indlæg som om du mener at der ikke er saglighed,dybdeboring og viden nok til at VEMS kan finde plads herinde, og det kan jeg kun tage voldsomt afstand fra.

Jeg er sikker på at VEMS kan lære "os" et par tricks eller to, og mon ikke det samme gør sig gældende omvendt. Mon ikke.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg vil også finde det synd og skam at lægge VEMS et andet sted.
MS er mere udbredt - og særligt herinde - men selv ikke det er nok til at det giver sved på panden på disse sider. Fora lider meget hurtigt en "tørke-død", og i betragtning af at der er meget lidt trafik herinde om VEMS, så er der stort set intet der tyder på at i ville få mere på et dedikeret VEMS-site. Tværtimod.

Derimod mener jeg at det vil give begge emner et boost når de ligger op af hinanden og diskuteres i flæng og ikke mindst på kryds og tværs. I bund og grund er det jo bare noget hardware som vi kun bekymrer os om når det er i udu - ellers handler det jo mest om indkøring, indkøringsteknikker, forskellige tilslutninger - i særdeleshed triggers - osv. Det er jo på ingen måde specifikt for hverken VEMS, MS, Wolf3D eller noget helt tredie.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel: MS / VEMS
Nyt Medlem

Hej alle

Guest tak for initiativet med en ny portal men, pt tror jeg at der er for få personer til dette.
Efter mit første indlæg på PP er der sket meget og ”myten” om at stjæle, hugge, kupere, og alt det andet er lige som faldt til jorden da det er dokumenteret at tingene IKKE var som nogle forstillede sig. Hvad har vi så fået ud af dette, ja som jeg hører det er vi kommet tættere på et sammenarbejde på PP og det var også hvad jeg håbede på.
Hvad kan vi så gøre? Jeg vil foreslå at vi laver et menu link til MS og et til VEMS for at opdele og gøre det lidt mere overskueligt og tråden vil ikke blive så lang, det har redaktøren nok en ide til hvordan det kan gøres.
Da de to styringer ligner så meget hinanden vil MS brugere også kunne hjælpe VEMS brugere og omvendt.

PS. Vil jeg sige det samme som Michael, er positiv overrasket over de indlæg der er kommet fra mange MS brugere så fortsæt endelig med dette.

Regards
Peter

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Peter jeg syntes ideen med flere under fora. er en rigtig dårlig ide.
Specielt med tanke på hvor lidt trafikeret dette under fora er.
Og skal vi så lave et til MS,og et til VEMS, Og et til alle andre, og et til gennerelle tunings problemer.
Det dutter ikke.
Et samlet om motorstyring generelt er nok.
Og Hvis folk specificere hvilken styring de kører med i overskriften, så mener jeg det er overskueligt.
At MS er en meget omskreven styring så er det vel et spørgsmål om den er meget populær, eller meget problemfyldt.
Vælg selv.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time