HenrikGM skrev:
PRO vems er at den kan blive sekventiel. Hvem der så kan håndtere dette, endsige har brug for det, medmindre det er en motor bygget efter en euronorm der skal holde en vis emission, det aner jeg ikke.
Jeg synes du får det til at lyde som en dårlig ting at den kan køre sekventiel
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Det betyder at den har 2 triggerindgange, men vil man ikke bruge den anden triggerindgang og ikke køre sekventielt så er det ikke et problem, man kan stadig trække dysserne med hver sin udgangstransistor og få dem til at fyre samtidig som man vil.
Motorer med cop. f.eks vw's 20v skal da helst køre sekventiel hvis man da ikke vil lader tændspolerne fyre dobelt så mange gang ekstra.. tror ikke de er lavet til waste-spark
HenrikGM skrev:
Con vems er et begrænset antal folk i drift. Printet er med meget små baner, og tolererer end ikke en lille kortslutning, og kan efterfølgende ikke altid rep. igen.
Det kan være et problem at der ikke er så mange danskerer der kører med VEMS hvis man har begrænsede engelsk kundskaber, men at printet har så små baner at det skulle være et problem syner jeg er et noget tænkt problem. Inden jeg monterede mit VEMS board roede jeg en del med det på skrivebordet og har ikke været udsat for brandte baner. Selvfølgelig er der smalle baner på printet men det er jo ikke dem der løber fra div. udgangstransistorer med masser af strøm. Man kan absolut ikke udelukke at der ikke kan ske en "lille" kortslutning til en af de små baner på en eller anden måde men at man derfor skulle begynde at overdimensionerer banerne "i tilfælde af", så kunne man jo blive ved.
Nolan skrev:
Som du kan se, så er prisen 448 euro (3360kr.) for en samlet enhed.
Jeg har også overvejet VEMS - men det blev MS. Jeg tror min MS-boks har kostet 500kr indtil videre.
/Nolan
Ja MS kan laves meget billigt hvis man selv samler men VEMS kan også gøres lidt billigere hvis man bare køber printet, ca. 1850kr. det er næsten fuldt monteret der mangler bare udgangstransistorer, map-sensor og stik, og så køber man bare transistorer osv. efter hvad man har brug for.
Par af de ting der fik mig til at vælge VEMS var at den kan styrer/bruge WBo2 unden ekstra tilbehør, der skal bare monteres en transistor til heater i lambdasonden (~500kr i alt). Boardet er også klar til at koble et 20x4 display til som kan giver gode info når man kører (kan fås med blå baggrundslys i stedet for det grønne som de sælger
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
).
Jeg ved ikke voldsomt meget om MS og hvad alle de nyere versioner kan eller koster, men da jeg for godt et år siden købte VEMS kunne jeg ikke finde andet med WBo2, display osv. der var næsten samlet til de penge.
God side med hvad VEMS kan:
http://megasquirtavr.sourceforge.net/ma ... About.html
vh. Kristian