Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 okt 2005, 17:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
Når i har lavet ledningsnet til jeres biler. Hvad har i så brugt. Er det den originale sikringsboks eller har i lavet noget andet?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 17:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
For min del er det et standalone lednings net.
Med seperate sikringer, og relæer direkte fra batteriet.
Det eneste der bruges fra bilen er en tændings + der styrer et relæ til MS.
Det forekommer mig at være den mest stabile løsning, og nemmest at fejlsøge på.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 17:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
Det du mener er at du har sikringerne direkte ude ved alle sensorne?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 18:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
Hvad så enlig med det gl. ledningsnet. er det pillet helt ud og fjernet den gl. styrebok.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 18:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Thomas - Clio skrev:
Det du mener er at du har sikringerne direkte ude ved alle sensorne?

I princippet er det opbygget som dette diagram
http://www.megasquirt.info/v22manual/mwire.htm#exwire
Med disse ændringer
Hovedrelæ, og benzinpumpe relæ kører med en seperat sikring til hvert relæ.
Jeg har bortrationaliseret alle de ekstra små sikringer, da jeg mener at deres nytte er stærkt begrænset. Undtagen sikringen til pin 26, det beskytter selve printet imod fumlefingre.

Ja jeg har fjernet hele det originale motorstyrings lednings net+ boks.
Da jeg ikke syntes det var værd at bygge vidre på et 20 år gammelt net, og det var ganske få ledninger jeg kunne bruge.
Men det kommer igen an på bilen På nogle mærker er motorledningsnettet håbløst integreret i bilens øvrige net så det ikke kan betale sig at fjerne det gamle.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 19:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
På min tidl. Fiat Uno 1,4 turbo monterede Mads Rose (også læser af dette forum) og jeg, et stik fra en defekt luftmassemåler (med indbygget sprøjtboks) på et hjemmelavet ledningsnet til MS boksen. I stikket til original ledningsnettet var der alt der skulle bruges, pånær lufttemperaturføler som blev eftermonteret i indsugningsrøret, samt seperat god stel til MS boksen.

Plug and play om man vil..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 20:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
Ja, det kan jo virke lidt uoverskueligt. Men der vel ligesom med alt andet indtil man får taget hul på det.

Hvis jeg piller mit gl. ledn. ud skal jeg jo ikke kun lave efter ms diagram. Men også, lave til alle de andre sensore, olietemp, blæser osv.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 09:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
Er det endlig ikke nemmere at klippe original stikket af fra ECU, og lodde på der.

Er der nogen andre der vil fortælle om hvordan deres ledn. er lavet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 10:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Det var jo i princippet det jeg gjorde. Uden at klippe i ledningsnettet!

Tog hunstikket fra en defekt originalboks og loddede MS ledningsnettet ind, så det var plug and play.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 10:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
det konfliktede ikke man nogen andre kompunenter?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team