Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Var oppe ved NAAK og så han brugte et 3D program til Chipning, altså han læste den org chip ind i en bærbar og hade så bare en ledning over i Chip soklen fra den, og kunne så gå ind og trække kurverne op og ned til benz mængten.
Hvad heder det program ? er det noget man kan hente på netted ?
Det kaben der lignede en Chip i enden hvor får man det ?

PS.Det lignede det program HenrikGM også bruger

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
hmmm er det programmet digiview 3? for det bliver ofte brugt ved omprogramering af den originale chip.......

Titel:
Mester Medlem

mads ham selv skrev:
hmmm er det programmet digiview 3? for det bliver ofte brugt ved omprogramering af den originale chip.......

Kunne godt være det heder det, hvad er det for en størrelse er det noget man kan downloade et sted ?

Titel: ...

Geografisk sted: København
2fat2fly>>
Det er en mærkelig lukket verden. Ingen vil rigtig fortælle om det, jeg er sikker på det ikke er så avanceret som mange af "guru"'erne gør det til.
Blot skal man have adgang til det rette udstyr såvel software som hardware.
Jeg kunne også godt tænke mig lidt mere forklaring fra dem der chipper OEM styrebokse.
Kunne forestille mig der blev lavet en del fusk i den verden, da jeg simpelthen ikke fatter hvordan en tuner kan få et solidt resultat efter et par timer på rullefelt, når bilproducenten bruger uendelig mange timer til indkøring, endda i forskellige klimaer, lige fra tunesien til nordkap.

Mvh Thomas

Titel: Re: ...
Mester Medlem

Kunne forestille mig der blev lavet en del fusk i den verden :twisted:
Det kan du lige regne med der gør, efter hånden som man begynder af komme ind på livet af folk får man nogle gode historier fra det danske tuner folk og race kørere :twisted: min mund er lukket ..
software som hardware er ikke det store efter hvad jeg kan se, de bruger nogle gamle pc'er så det er ikke der problemet er, men mere at de holder det tæt ind til kroppen.
Det med et godt resultat afhænger af så meget, køre for tiden med en gammel standart motor årgang 90"ca 150hk, der er ikke meget at hente på Chipning fik ca 2hk og 5nm og samme Chip virkede perfekt på samme type motor med spjældhuse og skarpe knaster og 200hk :shock:
Men på de nyere sparsomme motorer kan man hente en del, vi rullede en hvor det gav et plus på 12.5hk og 13nm :twisted: [/b]

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Godt nok til Nissan..... men kan muligvis til passe til andre

http://www.plmsdevelopments.com/consult_if.shtml

der er også et program der hedder Live Edit.... det skulle ligge på nettet et sted

der er lidt diverse her

http://xtronics.com/memory/pktROM.htm

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Har også kigget en del efter hardware og software til og rode lidt i boksen på min G4 men synes sku ikke det er til og finde... Hvor imod til min Honda ligger der tonsvis af tips og software på www.pgmfi.org.
Hvis der er nogen der vil ud bare med lidt hints eller evt links til VW/Audi software/hardware vil jeg meget gerne høre om det.
Gerne på mail: Kristian@dk2net.dk

/Kristian T

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time