Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 sep 2005, 20:02 
Hej

Er der nogen der ved hvor hård en knast ms kan håndtere, og stadig køre med mapsensor.

Jeg overvejer og montere en dbilas 288 graders knast i min bmw 535 der kører med Ms'n's Extre koden.

Kan jeg få det til og køre, uden og skulle over og køre med alpha-n?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 sep 2005, 20:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Med spjældhuse nok ikke uden alpha-N

Uden spjældhuse, sikkert.

Spørgsmålet er ikke om motorstyringen kan håndtere det, men nærmere om din motor kan producere vacuum, og det er ikke helt enkelt at svare på.

Principielt kan motorstyringen håndtere hvilken som helst knastaksel med MAP sensor, blot din motor vil lave vacuum.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 sep 2005, 20:58 
Den køre med en std manifold, der er tilpasset et let protet topstykke.

Om den kan lave vakuum nok med den hårde knast er svært og svare på.

Nu køre den med std knast, som jeg mener er på 272 grader, og den laver ca 30 Kpa i tomgang ved ca 850 rpm.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2005, 12:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Xillur der skriver herinde har en "baby-six" M20 motor (2.5'er) med en lidt hårdere knast i - den kører aldeles fint med MegaSquirt'n'Spark og MAP-signal ingen kvaler der i hvert fald.

Hvis du allerede nu har 30 kpa i tomgang, så er det jo ikke helt dårligt udgangspunkt må man sige.

Min Golf er monteret med 283 graders Westspeed reprofileret knast - og ellers standard. Den gik fra ca. 33-35 kpa i tomgang med den ret fesne std. knast, til omkring 40-42 kpa - virker i øvrigt fremragende.

Men det er lidt svært at sammenligne selv mellem ens motorer men mellem forskellige knastmærker. Useriøse fabrikanter er ikke så flinke til at opgive ved hvilket løft de har målt varigheden på knasten, så reelt kan en 288 graders knast være tilsvarende en anden mands 280 graders knast, etc.
Noget andet er også at overlappet spiller en væsentlig rolle i hvad vacuumet ender med at blive, og overlappet kan du ikke se ud af varigheden. Igen kan to knaster med 288 graders varighed være ret forskellige da overlappet er forskelligt.

Men altså lidt kort sagt: Jo det burde fungere efter alt at dømme...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team