Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 dec 2004, 15:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
jeg sad lige og tænkte på ja ja jeg ved godt det kan være farlig at tænke :lol: men hvis jeg nu monteret en tdi pumpe på min 1.6gtd special motor he he turbo og kompressor :shock: samt dyserne hmm tror i så at jeg kunne bruge m/s til at styre hele herligheden bare lige en tanke mvh C.Sørensen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 16:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Pudsigt...
Jeg har da også tænkt på, om man kunne få noget spændende ud af at udstyre fx en focus C-Max TDCI (135 Hk) med MS.. :lol: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 18:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En commonrail disel ligner en benzin motor styring i opbygning.
Men der er min 3 punkter der giver problemer, det første er spændingen til dyserne, der er på 48 volt på en disel.
Det næste er den sprøjter sekventielt og to gange, hvilket MS ikke understøtter.
Desuden er der refernce til brændstoftrykket, styring af egr/ gasspjæld osv.
Den kører med en lmm måler, ms bruger en mapsensor.
Nej det er fuldstændigt umuligt. PT.
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 18:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Transitfar skrev:
Pudsigt...
Jeg har da også tænkt på, om man kunne få noget spændende ud af at udstyre fx en focus C-Max TDCI (135 Hk) med MS.. :lol: .


Fortæl mig hvordan hardwaren er styret oprindeligt, så skal jeg fortælle jer om MS kan tumle det....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 18:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hmm undskyld jeg spør dumt men hvorfor er der 48V til at åbne en diesel dyse ja det bliver et problem med brændstoftryk det akn jeg godt se men EGR og gasspjæld hmm EGRèn smid det ad pommeren til ikke nødvendigt og gasspjældtet det skulle være lige til vil jeg mene

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 19:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Det som i så gerne vil ha MS til at styre findes der jo allerede en masse forskeligt grej til som er testet og gennemprøvet, så jeg har lidt svært ved se hvor i vil hen med det ????

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 19:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
De 48 volt bruges for at sænke amperene, men den trækker stadig mange, bedømt på lednings tykkelsen til dyserne, doppelt så tyk som en benziner.
Ok vi skrotter egr, og llm og gasspjæld, da de hører sammen. Fuck miljø Svend 8)
Så er der problemet med sekventielt, og en pilot indsprøjtning efterfulgt af en hoved indsprøjtning. hvilket ms ikke kan understøtte pt.
Selv en MOtec styring kan ikke styre en disel,

Men hvorfor kompressor og turbo på en diecel :?:

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 19:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Morten VJ skrev:

Men hvorfor kompressor og turbo på en diecel :?:

Morten


Det er også stadigvæk mig en gåde ????

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 19:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
xxblade skrev:
Det som i så gerne vil ha MS til at styre findes der jo allerede en masse forskeligt grej til som er testet og gennemprøvet, så jeg har lidt svært ved se hvor i vil hen med det ????

Dvs at der findes en programmerbar diesel styring, hvor henne.
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 19:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Hvilken som helst chiptuner bruger det, feks DOT engineering, det er bare et spørgsmål om at få fat i softwaren og de rigtige kabler...

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team