Jeg hader datalogs. specielt efter jeg fandt dette program til at læse dem med.
http://www.ideasandsolutions.biz/MSGraph/¨
Her kan man få alt vist som graf og Zoome ind og ud som det behager en.
Jeg har måske fundet 3 problemer, og de er godtnok små.
Problem 1 og 2 er samhørende Temperatur luft og kølevæske svinger en grad, helt uafhænig af hinanden.
Dvs ved driftsvarm motor kan temperaturen pludselig stige en grad hvorefter den falder umiddelbart efter igen, det samme med lufttemperaturen.
Dette forekommer når jeg har kørt med konstant rpm og belastning i længere tid. er det en normal reaktion?
Det næste lidt større problem er at MS tror at spændingen er ca en volt højere, end den i realiteten er.
Det kan også sidestilles som et skønheds problem, Da den godt nok kompencere for spændings variationerne, mht. dyse tider. Så er problemet ikke så stort når bare det er konstant.
Men det giver en lidt misvisende log.
Ud over det er den begyndt at arbejde rigtigt godt sammen med den nye motor.
Undtagen ved start, tomgangen er for lav, og fed, når Benzinfyret har været på i en time.
men 9 km/l 70 km hver dag + 2 timers benzinfyr, det er meget tilfredsstillende.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html