Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Du kan prøve dette link.
http://www.innovatemotorsports.com/

Eller se se på selve powerpage, da der reklamere den tyske afdeling.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 21:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja.... Den ville jeg faktisk have linket til da jeg selv købte der, men deres side må være nede.

www.lm-1.de

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 08:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Jeg har lige lavet en log hvor jeg acc i 1,2,3 gear, er der nogen lige hurtigt vil studere den og komme med lidt feedback :?: :wink:

Jeg synes umiddelbart at den ligger lidt mager nogle steder selvom jeg er oppe omkring de 105 i fuel VE, men måske det er pga jeg skal prøve at justere lidt på tændingen og derved få en bedre forbrænding. Den står jo lidt til den sikre siden lige nu.


Vedhæftede filer:
1-2-3gear.xls [23.75 KiB]
Downloadet 258 gange

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 09:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
-Dine acceleartions parametre er ret voldsomme. Mange vælger slet ikke at bruge dem på en turbo motor.

-Din DC på bank 2. er over 100%? Hvorfor er den det? Normalt skal de to DC´ere være ens, dog afhængig af hvordan du har koblet dine dyser op og bruger MS. Jeg mener jeg tidligere har midt mærke i noget fejl i logget omkring den DC på bank 2, men jeg kan dårlig huske det.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 10:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Ok, hvor slår jeg dem fra ? har ikke lige kunne finde det.

Jeg kørte Alternating 2squirt på dyserne, har lige lavet det om til Simultanus 1 squirt , for at se om det ændre noget, har også justeret lidt mere på fuel VE og spark VE har forsøgt at hæve den lidt i de høje rpm fra 15 til 22 grader, den virker lidt kvikkere, måske den kan tage lidt mere.
Her er en log fra i aftes, den kan hugge lidt i det ved gearskift, og så mellem 4-6000rpm, er det som om den ikke brænder helt rent, en svag mudret lyd, lidt "4 takts" agtig. Nogle ideer ?


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Acc op gennem gearne fra stilstand.
t7.xls [16.56 KiB]
Downloadet 268 gange

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 10:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Brian SPC skrev:
Ok, hvor slår jeg dem fra ? har ikke lige kunne finde det.

Jeg kørte Alternating 2squirt på dyserne, har lige lavet det om til Simultanus 1 squirt , for at se om det ændre noget, har også justeret lidt mere på fuel VE og spark VE har forsøgt at hæve den lidt i de høje rpm fra 15 til 22 grader, den virker lidt kvikkere, måske den kan tage lidt mere.
Her er en log fra i aftes, den kan hugge lidt i det ved gearskift, og så mellem 4-6000rpm, er det som om den ikke brænder helt rent, en svag mudret lyd, lidt "4 takts" agtig. Nogle ideer ?


At den sætter ud ved gearskift kan MEGET vel hænge sammen med dine acceleratiosn parametre.

"Fuel Basics"

"Acceleration wiard"

"TPSdot threshold" - Prøv sæt den til 45 (Så er den "slået fra").

Prøv lig mærke til, at den DC på bank2 er præcis dobbelt så høj som på bang1. PW på bank 1 og 2 og dog de samme. Jeg mener helt afgjort, at jeg har bidt mærke i det tidligere. Selv om jeg ikke må sige det for Henrik så må der være en fejl i softwaren et sted der gør, at den ikke logger DC på bank2 korrekt. Enten det eller også skyder den bank2 dobbelt så mange gange som bank1 og så er det jo et siriøst problem.

At den 4 tanker ned belastning KAN være for fed blanding - Men pas nu på. Du ved jo ikke reelt hvor du ligger.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 10:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Havner angående DC2 læs dette.
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.php?t=11825

Og der er helt normalt, medmindre man kører med dual table.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 10:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nååååå... De havde en fejl i det og har så valgt bevidst bare, at lave det sådan. Det giver også fint nok mening bortset fra, at det kan være lidt misvisende selvf.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 13:29 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Har faktisk et ligende problem på min MR2 turbo med MS..
Når den virkelig begynder at trykke sætter den ud og hakker og pruster som en sindsyg... Har skiftet tændrør uden hæld (banket ned til 0,5).
Begynder at mistænke tændspolen, men har i ellers nogle gode foreslag?
Det er ikke en fejl i MS, da jeg har fået justeret denne af en proff. (kan desværre ik selv) :wink:

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 14:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Ok super det prøver jeg lige at slå fra så., det er lidt træls at den sådan hugger i det ved gearskift, håber at det bare er det som er fejlen, der ryger dyrebar tid jo til 402m :lol:

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team