Det eneste problem jeg har set med GT1 og triggerhjul er:
Hjul der ikke løber.
Ulige lange tænder grundet skæv afdrejning
Svejseknaster.
Forkert tand fjernet, derefter svejst skæv på igen.
35tands hjul, er ikke det samme som 36-1(!)
Sensorbeslag der vibrerer.
Sensorer der er kørt ind i tandhjulet.
Sensor justeret ind til tandbund i missing hullet. Derefter forsøgt startet.
Ledninger viklet ind i hjulet.
For lang afstand
For kort afstand
Store kondensatorer i et dårligt forsøg på at fjerne støj(det fjerner også tænderne!)
Sensor forskudt aksialt, så den ikke kunne se tanden.
Triggerhjul svejst på remskiven, så kanten af remskiven matchede tandtoppen. Sensor så kun remskiven.
Sensor stoppet i et jern hus så dybt at den så huset hele tiden.
36-1 hjul skruet fast med 2x pladeskruer i tyndvægget remhjul. På øjemål.
36tands pladekædehjul kører fint med 1GT1 sensoren, MEN du skal montere det rigtigt.
Ingen af ovenstående problemer er hverken hjul eller sensor relateret.
Det er dog ofte mere tilgivende med 12-1 og 20% tand 80% hul.
Hvis der er rent RPM signal på et skop, så er der også på MS, medmindre der er andre underholdende momenter, som feks stelfejl, skærmfejl, flere jordingspunkter, osv osv.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!