Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
Humm... Morten mener nok en LC1. Den har du i hænderne for 1600kr og klar til at kobles op til MS. ABSOLUT pengene værd ja!

KLYFAX>
Nu når jeg siger topfart - Det handler egentligt om, hvor lang tid du giver gas af gangen. Du skulle næsten læse den artikkel så - Morten ved sikkert stadig hvor den ligger. Selvf. bare fordi vi kan læse det i artiklen behøver det ikke altid hænge sådan sammen, men man har alligevel tit set billeder af stempler som tydligvis har været udsat for pre-ignition.

-Hvorfor skulle luften blive koldere fordi køre hurtigere?

-"Mere luft - Varmere stempler". Mere luft er jo lig med højere ydelse og derved højere forbrændingstryk og så stiger varmen over stemplerne ja.

V/h Chr

Nå jeg må vist få mig en LC-1 sensor. Hvad kan man ellers bruge den til, når vi snakker MS?

Hvorfor luft bliver koldere fordi man køre hurtigt, er fordi der er et større flow omkring din motor, så du ikke for så meget motor varmet luft med ind. Skam ikke andet.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Havneren skrev:
Humm... Morten mener nok en LC1. Den har du i hænderne for 1600kr og klar til at kobles op til MS. ABSOLUT pengene værd ja!

KLYFAX>
Nu når jeg siger topfart - Det handler egentligt om, hvor lang tid du giver gas af gangen. Du skulle næsten læse den artikkel så - Morten ved sikkert stadig hvor den ligger. Selvf. bare fordi vi kan læse det i artiklen behøver det ikke altid hænge sådan sammen, men man har alligevel tit set billeder af stempler som tydligvis har været udsat for pre-ignition.

-Hvorfor skulle luften blive koldere fordi køre hurtigere?

-"Mere luft - Varmere stempler". Mere luft er jo lig med højere ydelse og derved højere forbrændingstryk og så stiger varmen over stemplerne ja.

V/h Chr

Nå jeg må vist få mig en LC-1 sensor. Hvad kan man ellers bruge den til, når vi snakker MS?

Hvorfor luft bliver koldere fordi man køre hurtigt, er fordi der er et større flow omkring din motor, så du ikke for så meget motor varmet luft med ind. Skam ikke andet.

Ikke andet... Den kan bruges til at se dit AFR forhold. Det er det. Man har så nogle muligheder i MS for at bruge de data til noget osv. Altså at regulere efter.

Nå ok... Jeg troede du snakke om luften ved filteret. Ja - IC køler jo også bedre osv.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

ja ladeluftkøleren virker bedre ved nær topfart, men i de fleste tilfælde vil den (stadig) ikke kunne følge med! tænk på ladeluftkøleren, lige så meget som akumulereingstank som varmeveksler. selvfølgelig mest markant vej rigtig høje ydelser/ladetryk. ang flow omkring motor s indflydelse på indsugningslufttemperatur, altså ind i filter/turbolader så er der ingen grund til at køre med varmluftindsug... ergo bør bilens hastighed have meget lidt at sige for dette. just my 5 cent.
MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
Ikke andet... Den kan bruges til at se dit AFR forhold. Det er det. Man har så nogle muligheder i MS for at bruge de data til noget osv. Altså at regulere efter.

Nå ok... Jeg troede du snakke om luften ved filteret. Ja - IC køler jo også bedre osv.

V/h Chr

Jamen det lyder så meget godt. Man må jo nok få fat i sådan en. Hvor finder man den billigst?

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
nu er der utroligt meget forskel på div. typer motorer og opsætning af samme.
som hoved regel vil en to ventilet motor med dårligt placeret tændrør og store cylindre kræve federe blanding, end en lille kompakt 4-5 ventilet motor (cylinder/forbrændings kammer størrelse)..... en HARLEY og en AUDI 20v er to yder punkter i den påstand.... endelig er der lige det med tændingen.... mange gange vil en for fed (måske 10-1) give højere ydelse pga. det samtidig er muligt at køre høj fortænding.... hvilken slags brændstof, den pågældende motor bliver nødt til at køre på, har rigtig meget at sige i det spil! rigtig tit er der mere at hente ved mere fortænding, end ved at gå mod 12,5-13 - 1 og blive nødt til at bakke tænding mod top. som mange andre ting her i verden et komplex emne.... ang. EGONs AE86 så ville den yde mere...MEGET!... ved meget mere tryk. ting som manglende greb og benzin.... har dog gjort, at den egentlig aldrig helt har vist, hvilke enorme kræfter der er mulighed for på en 1.6l motor af KATANA STÅL!!! MVH søren på vej i seng

Og lige netop derfor, kan man ikke bare direkte sammenligne med en, der har prøvet noget på en gammel støbejerns keddel.
MVH Finn

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Havneren skrev:

V/h Chr

Jamen det lyder så meget godt. Man må jo nok få fat i sådan en. Hvor finder man den billigst?

Direkte ved dem selv...

www.Lm1.com

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
klyfax skrev:
Havneren skrev:

V/h Chr

Direkte ved dem selv...

www.Lm1.com

Ihh hvor er det smart :)

Der til har jeg så erfaret at hvis man for rabat hos et mellem led så spare man lidt der... Så er der nogle danske forhandler?

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
ja ladeluftkøleren virker bedre ved nær topfart, men i de fleste tilfælde vil den (stadig) ikke kunne følge med! tænk på ladeluftkøleren, lige så meget som akumulereingstank som varmeveksler. selvfølgelig mest markant vej rigtig høje ydelser/ladetryk. ang flow omkring motor s indflydelse på indsugningslufttemperatur, altså ind i filter/turbolader så er der ingen grund til at køre med varmluftindsug... ergo bør bilens hastighed have meget lidt at sige for dette. just my 5 cent.
MVH. søren

Det afhænger jo lidt af hvordan man vender og drejer det. Sammenligner man 5kmt med 150kmt - Så tror jeg nu nok det har noget at sige da!

Siger vi 145kmt og 150kmt - Det kan være det samme.

Sat lidt på spidsen...

V/h Chr

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Havneren skrev:
klyfax skrev:
Havneren skrev:

V/h Chr

Direkte ved dem selv...

www.Lm1.com

Der til har jeg så erfaret at hvis man for rabat hos et mellem led så spare man lidt der... Så er der nogle danske forhandler?

Ja... Flere. Bl.a. bruno hansen motorsport her på fyn, og Daugbjerg og flere andre.

De ligger dog en smule højere i pris af hvad jeg kunne se da jeg købte min - Det er muligt det kan gøre billigere, men jeg tvivler altså lidt.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
klyfax skrev:
Havneren skrev:
klyfax skrev:
Havneren skrev:

V/h Chr

Direkte ved dem selv...

www.Lm1.com

Ja... Flere. Bl.a. bruno hansen motorsport her på fyn, og Daugbjerg og flere andre.

De ligger dog en smule højere i pris af hvad jeg kunne se da jeg købte min - Det er muligt det kan gøre billigere, men jeg tvivler altså lidt.

V/h Chr

Tjaa, det kan godt være det er billigere at købe dem direkte, men har vi så ikke et link til dem? For www.lm1.com er til salg, hvis det da har nogen intresse... :D

Magnusssen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time