Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Hvem rullede den?

Kurven ser IKKE fin nok ud. Vi må gå ud fra, at målingen er lavet ved fuld gas hele vejen? Den burde have ligget på mindst 3,5% hele vejen og der ude i enden er den som du siger så i overkanten.

Dit fuel tabel er stadig også lavet forkert. I hvert fald hvis din benzintryks regulator virker som den skal. Jeg er overbevist om at de målinger hænger sammen på den måde som jeg har beskrevet oven over.

Har du selv en mening om hvorfor dit tryk stiger på den der "sjove" måde? Et eller andet må der da være galt.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Barrit
Den blev rullet hos en lokal mekaniker I Horsens. Jeg tror at grunden til den underligt stigende ladetryks kurve måske er den rigtig dårlige manifold mellem turboerne og topstykket, de er simpelthen lavet elendigt, nok verdens dårligste flow, se min hjemmeside for billeder. Det skal lige siges at det ikke er mig som har lavet dem.
CO kurven er underlig, har et lille dyk mellem 2-3K rpm, og stiger så en del op til 6K rpm, ved ikke lige helt hvad det er men nok Fuel table som skal justeres, for min bensintrykregulator virker som den skal og alt er helt tæt. Men se engang på HK kurven den virker ikke påvirket af den underlige CO kurve, Hk kurven ser faktisk rigtig god ud, fuldstændig lige fra start til slut næsten. NM kurven er faktisk også rimelig pæn, den opbygger hurtigt en del nm, og fra 3K rpm har den allerede 250nm.

Jeg tror de lidt underlige grafer skyldes en dårlig manifolds konstruktion og så de meget små ladere som giver en anderledes kurve end man normalt ser ved kun 1 turbo. Men det er bare min teori.

Titel:
Mester Medlem

En lokal mekaniker... En man kan forvente har forstand på det?

Tror nu ikke det skyldes mannifolden det med ladetrykket.

God vide om der har været noget galt med måleudstyret mht. CO kurven? Og måske også ladetrykket (Det kan du jo evt. se på et log)?

Motorens effent er ikke SÅ pokkers afhængig af hvor meget benzin du hælder ind (Inden for et vis område selvf).

Men ja. Effekt og momentkurven SER nemlig god nok ud. Den ligner ikke noget som svare til kurven for ladetrykket.

Har du prøvet at tage luftfilteret af og så stoppe indsugningen til med hånden. Du kan ikke høre den trækker falsk luft nogen steder? Og WG ventilen bevæger sig frit og virker som om den når at kunne lukke helt?

Hvis turboerne er rigtig store (For store), vil de ikke kunne nå at lave ladetryk svarende til WG justeringen før bilen er færdig på feltet.

Prøv for sjov skyld at lave et log på det.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time