Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 19:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
LionTamer skrev:
[
Har ikke nogen desideret max pris på dette projekt, men det er da klart at jeg ikke vil betale mere end bilen er værd... :lol:



Så er spørgsmålet så om bilen kan bære prisen på en kompressor der kan levere luft til 400hk på fornuftig vis ;-)

De er ikke helt billige jo....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 19:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hehe... Ja... Kompresser er dyrt i indkøb. Dobbent pris af turbo, hvis vi snakker ny pris...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 19:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hvis jeg bare får nogle navne på sådan nogle kompressorer, som kan levere kraft til min 3.0... Så kan jeg nemlig lede efter nogle brugte i første omgang.. Ellers bliver det en splinter ny, der ryger på dyret... :D

Hvor stort ladetryk skal sådan en kompressor køre med for at jeg opnår 400 hk med MS, kompressor, custom indsugning, custom banan og komplet udstødning i 3" rustfrit?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 19:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hvor mange hk har sådan en motor standart?

Vi tro du skal omkring 1,5bar.

Nu ved jeg ikke ret meget om kompressore, men noget som Vortrex eller måske en halvstor rotrex er nok noget at det rigtige til sådan en bil. Jeg er ikke engang sikker på jeg har stavet det rigtigt.

Sådan en ny svend kommer nok til at koste dig 25 - 30.000

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 19:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Havneren skrev:
Hvor mange hk har sådan en motor standart?

Vi tro du skal omkring 1,5bar.

Nu ved jeg ikke ret meget om kompressore, men noget som Vortrex eller måske en halvstor rotrex er nok noget at det rigtige til sådan en bil. Jeg er ikke engang sikker på jeg har stavet det rigtigt.

Sådan en ny svend kommer nok til at koste dig 25 - 30.000

V/h Chr


Min kollega har en BMW M3 cab med en Rotrex kompressor, en af de største efter hans udsagn.. Den laver 460 hk med sænket komp. på en 3,0 liters 6 cylinder.. Og han har da snakket om at med det hele i motorrummet (smedestempler, dyser osv) har løbet op i 100000 kr.. Så det bliver hurtigt dyrt.. Men der er så også helt vildt knald i den! :shock:

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 20:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
med en centrifugalkompressor får du IKKE mere bundtræk..... lidt mere i midten og meget mere på toppen! måske ikke lige det man søger i en tung gammel bil? men til gengæld er det på den måde skånsomt mod kobling mm.... MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 20:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... Men han har jo så bygget en helt ny motor også og med dyre stempler. Han har sikkert også ofret en formue på motorstyring og på at få den kørt ind + alle de blå scilikoneslanger? Et projekt er jo ikke dyere end man gør det til, men sådan en kompressor løsning er nødvendigvis ikke den billigste fremgangsmåde - Men omvendt - Hvis man gør en god handel brugt... Tja...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 20:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
lqs skrev:
med en centrifugalkompressor får du IKKE mere bundtræk..... lidt mere i midten og meget mere på toppen! måske ikke lige det man søger i en tung gammel bil? men til gengæld er det på den måde skånsomt mod kobling mm.... MVH. søren


Nå ja... Han ville jo have bundtræk også. Jaaaaa... Pludseligt kan det blive svært både at få den gode topydelse (400hk) og bundtræk samtidig.

Har jeg ikke tidligere snakket om to forskellige størrelser turboer i denne tråd? Hvad er det de kan hive ud af sådan et standart turbo sætup på en supra? Er det ikke omkring de 400 - 450hk? Det var næste omlagt. Hvad kan man finde sådan et originalt turbo sæt til? 6000kr?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team