Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2010, 07:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Tak for opdateringen Henrik.

Jo det er da en kendt knast.

Ja jeg tror heller ikke at det har noget at gøre med min AE.

Men jeg mangler en kontraventil på benzinpumpe, så denne vil jeg have ordnet førend jeg bruger tid på justering.
Jeg ved ikke hvor stor betydning kontraventilen har, men når den nu sidder på pumpen fra ny, er der nok en årsag.
Jeg ved ikke om trykket kan stå og pulse, hvis man ikke har kontraventilen.

Jep mit triggersignal fungerer fint. Jeg lavede det om som vi snakkede om, og har efterfølgende prøvet trigger log i TS, ligesom du gjorde.
Men mit triggerhjul er muligvis ikke centeret 100%, så derfor får jeg nu drejet en pas-ring, og montere et nyt triggerhjul. Således at jeg er sikker på at signalet er så stabilt som muligt. Blot for at være sikker på at det hele er så godt som overhovedet muligt.

Tak for forslaget med at nedsætte følsomheden i WBén. Det vil jeg prøve, hvis det viser sig at der fortsat er meget flimmer.


Vedhæftede filer:
Web Cam.jpg
Web Cam.jpg [ 142.64 KiB | Vist 2250 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2010, 17:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Henrik
Jeg mener ganske bestemt at jeg anbefalede imellem 14 og 16,5-1
I dellast!
Og det var kun en reflektion over en meget fed blanding der blev brugt.

Start med den fede blanding, og prøv at magre ud hvis motoren kan klare det!

Blob
Krontra ventilen har kun en funktion.
At forhindre bensinen i at koge når motoren er meget varm, og stoppet.
Et kjet anlæg kan under ingen omstændigheder tåle damp lommer.
Hvis der kommer en så kan det gøre at motoren starter meget langsomt, og går meget ujævnt indtil luften er forsvundet.
Jeg erstattede min kontraventil med et rør, for mange år siden.
Og har ikke haft problemer, da jeg altid lader pumpen prime færdig inden startforsøg!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 sep 2010, 19:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Jeg sad lige og studsede over en ting.
Kontraventilen som hører med til min Bosch 910 pumpe ser udmidelbart kun ud til at have en lysning på ca. 3mm.

Det synes jeg da virker som meget lille. Giver det ikke et meget stort trykfald? Samt tilsvarende stor belastning af pumpen?

Okay pumpen er jo fabrikeret sådan, så det er jo nok som det skal være. Jeg blev bare overrasket.
Men denne pumpe skulle jo nok kunne levere nok til mit mål om 200hk.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team