Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2010, 21:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup


Er gået helt på grund med trigger system det viste sig at være en meget dårlig løsning at prøve at luse eller logge RPM signal ud af hall sensoren i den orginale strømfordeler. Det har kun givet problemer og bilen køre ikke rigtig :?

Næste projekt er 36-1 og en VR / Hall sensor hvilken ved jeg endnu ikke :reading:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 09:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det må næsten være et problem enten med MS, eller den elektriske opkobling af denne.
I starten da jeg kun havde benzin styring, der brugte jeg signalet fra hallgiveren.
Helt uden problemer.

Fik set lidt på dit projekt, og efterfølgende videoen.

Og der er nogle ting der springer i øjenene.

Brugen af kronmuffer, det er helt forbudt i en bil, selvom det er midlertidigt.

Stelpunktet på ventildækslet.
Originalt er det monteret på en af boltene der holder dysebroen.

Og er kablet til hallgiveren skærmet, og hvor er skærmen stellet?

Tændings+ hvordan er den taget?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 10:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Tak Morten

Den eneste grund til kronmuffer var selvfølgelig at det var nemt at lave om på og nemt at trække igennem torpede pladen når det var lavet på den måde, havde overvejet at smide lodde tind på alle kabel ender for bedere forbindelse.

Angående stel på motor har prøvet at bruge den på dyse broen, der var den egentlig også helt i starten da jeg prøvede at starte den op, syntes ik jeg ku se mærke forskel fra da den sad på ventil dækslet og dysebroen ? syntes selv den er rimlig kræftig ? Har overvejet en alu klump som stel punkt med endnu kraftigere stel kabel på. Har også læst lidt på et engelsk forum om udmåling af volt bla når man cranker hvis den ik er ens på starter og batteri osv det skulle også ku gi problemer ?

Hall kablet er ikke skærmet det mente rene ikke det skulle være ? den er bare sat på lige inden den når op i tændings modulet, hvilket jeg ikke kan se hvilket er da der ik står noget på den desværre :cry:

Tændings + altså den der tænder relæer til at styre ? har taget den fra sikrings boksen i siden af bilen, hvor der er størm når der er tænding på ? ved ik om det er forkert ? eller der er et andet ben sted der er bedere ?

Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 11:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kunne godt tænkes at problemet med omdrejningerne stammer fra det uskærmede kabel.

Originalt er det jo skærmet imellem hall og forstærker, så der er nok en god grund til at det er skærmet.
Min har altid været skærmet, og jeg har ikke haft nogle problemer.

Sikrings boxen er det værste sted at finde en tændings+ uden forstyrrelser.

Det bedste er at tage + ude ved batteriet, og bruge et relæ til tændings+
Denne tegning kan bruges som princip skitse til + forsyningen, der mangler dog en hoved sikring tæt på batteriet.
http://www.msextra.com/doc/ms3/hardware.html#wiring

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 13:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Som det er nu er der bare trukket kabel fra sikrings boks til at tænde relæer som det eneste. Alt 12v er trukket direkte fra batteri. Mener du jeg ska ha relæ mellem sikringsboks og relæ bare til at tænde dem ?

Angående skræmede kable ved ik hvilket kabel jeg skal bruge ? ved ik hvor i andre plejer at købe skærmede kabler henne ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 19:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Har makket en del og efter jeg fik mit accel wizzard i hus ku bilen egentlig køre, dvs den kørte i 20min hvor den så begynde at gå mild sagt a helvedes til rpm signal var over det hele, og den ku næste ik stå i tomgang eller ta gas :damn:

Fik så snakket med Rene senere på dagen, og tror fejlen støjen i mit system ligger i mit tændings modul arr :wink: Det hjalp da på mit rpm signal da jeg kørte hall signal fra strømfordeleren direkte ind i ms boksen, dog stadig via den Digital trigger og pullup 5v til induktiv ind. jeg kan ikke køre Hall sensoren direkte ind på induktiv trigger og ground ? hvorfor forstår jeg simpelthen ikke har også prøvet med modstande uden held :hrmpf:

Men som den står nu har jeg koblet tænding via hall til ms og fra MS Fidle = Spark a og ud til tændings modulet.

Spark settings

Trigger angle = 45c

Fixed Angle = -10

har blændet min vaccum styring af på strøm fordeleren, mangler nu kun en tændings pistol til at sætte tændingen perfekt

Dwell Settings

Fixed duty
50% Fixed duty cycle

Nu køre vi igen med perfekt RPM signal ingen støj, ingen sensore der hopper afsted ukontrolleret heldigvis, det virker som om det er ved at være på rette spor nu må jeg nok indrømme, glæder mig til at få tændingen helt på plads så jeg kan komme ud og give den nogle vendinger uden at skulle tænke på tændingen. Mangler stadig data kabel til mit Innovate LC 1 WB sensor kit, så jeg kan få koblet den analoge udgang op til min Ms boks, og kan lave nogle gode logs med afr også :)

så pt er det et godt stor :D på fyren haha

Må takke min gode ven Volvo Claus for alt den hjælp og fif, samt rene for support på boksen, og selvfølgelig folkene på PowerForum for gode inputs til div

Så nu står den på mere megamanual :reading: så jeg kan blive klogere på morgen dagens indstillinger samt tweaking og tuning


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team