Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Så der er ikke noget at gøre? :(

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Martez skrev:
Så der er ikke noget at gøre? :(

Ikke der er sikkert.

Der vil være en vis risiko for at kuldsejle det, og eneste måde at minimere den på er at finde nogen med erfaring. Du bor på Sjælland, så det er jo et stykke vej væk hvis du skal til Turbomotor, eller mig for den sags skyld.

Alternativet er at finde den person lokalt, eller selv lære det.

Så der er masser af muligheder, men ingen der er ligetil at fikse online på et åbent forum.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

Skidt skidt.

Og det eneste jeg ville var at få et et ordenligt rpm-signal :P

Titel:
Moderator

Martez skrev:
Skidt skidt.

Og det eneste jeg ville var at få et et ordenligt rpm-signal :P

Og så skal du til at løbe en risiko, eller løse proiblemet een gang for alle.

Hvorfor har du ikke RPM signal ud af den MS? Det lugter lidt af en knap-nok færdig installation. Der er jo ingen der siger du overhovedet har stabil RPM i MS....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

Det er som sagt en bil jeg har byttet mig til, og tidligere gav ingen info. Har fået lidt af ham der byggede den, men der var ikke meget info at få.

Jeg ved det ikke, det kan da godt være. Pladerne er pillet af bilen nu da den skal ud, skilles ad og bygges op så jeg ved hvad der er i den og så jeg selv ved hvordan den er skruet sammen og så skal den bygges over i en nyere bil.

Jeg ville dog gerne have en rulning så jeg ved hvad den helt ærligt har nu og hvad den så har igen bagefter når den er kommer over i den anden bil og er blevet renoveret lidt.

Hvilken ledning på ms skulle give rpm-signal? Der er vel en 20-22 ledninger der går ud af boksen i det store serielle stik der sidder der.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
http://turbomotor.dk/contents/media/Scan10026.JPG

Der er et pinout til Ren's boks.
Skriv evt en mail til ham, og bestil en DLI rpm fix boks hos ham. Så kan du også få rpm signal på den måde..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Randers Egnen
Martez skrev:
Det er som sagt en bil jeg har byttet mig til, og tidligere gav ingen info. Har fået lidt af ham der byggede den, men der var ikke meget info at få.

Jeg ved det ikke, det kan da godt være. Pladerne er pillet af bilen nu da den skal ud, skilles ad og bygges op så jeg ved hvad der er i den og så jeg selv ved hvordan den er skruet sammen og så skal den bygges over i en nyere bil.

Jeg ville dog gerne have en rulning så jeg ved hvad den helt ærligt har nu og hvad den så har igen bagefter når den er kommer over i den anden bil og er blevet renoveret lidt.

Hvilken ledning på ms skulle give rpm-signal? Der er vel en 20-22 ledninger der går ud af boksen i det store serielle stik der sidder der.

Det bedste ville da uden tvivl være at starte helt forfra.
Ny gennemprøvet firmware i boksen også forfra med indkøringen, det andet giver nok kun hovedpine.
Er der ingen på sjælland der tør påtage sig den opgave ? så må du jo til jylland, der er en del rutinerede ms folk efterhånden.

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time