Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Brian jeg ville ikke pille ved de 3 førske kolonner.

Men det undre mig at du spilder 4 omdrejnings kolonner efter 5000 rpm.
De vil nok gøre lidt mere nytte imellem 1300 og 5000 omdrejninger.

Dernæst hvis vi tager udgangs punkt ved 120 kpa, og 2000 rpm

kpa grader

120 +0=22
100 +4=26
90 +2=28
80 +2=30
Osv
Hvis den ikke tændings banker elle begynder at køre undersigt. så giv den en grad mere.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Barrit
Jeg tror at jeg vil prøve at ligge det ign map ind som JacobM regnemaskine har lavet og se hvordan den kører med det. Det skal selvfølgelig trimmes ind til mit setup, men det burde køre bedre end den table jeg har nu som faktisk er tæt på std table.

Jeg kan se at flere ligger og kører 20-30 grader omkring tomgang, synes det virker mærkeligt da en alm bil jo ligger omkring 10-12grader ved tomgang, eller er det mig som er lidt forkert på den ?

Jeg skal på rullefelt med bilen i morgen kl 13, så glæder mig til at se hva den giver. Vil dog lige ud og lege lidt med ign mappet i morgen formiddag da jeg efter denne tråd er blevet klar over at det kan forbedres en del.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har fået leget lidt med det idag, lå mappet ind som regnemaskinen lavede, det kørte den faktisk fin med, bankede lidt mellem 4500-6000rpm med fuld ladetryk, fik sænket tændingen lidt og så kørte den super, så kan klart anbefale at prøve at plotte sine data ind og ligge det over i MS bagefter.

Fik også rullet bilen idag, har vedhæftet filerne. Havde selv målt den til 178hk,269nm via en G-tech og målingerne lå faktisk meget tæt på virkeligheden.

Vedhæftede filer:
Filkommentar: HK og NM
sierraTT-HK-NM-web.jpg
sierraTT-HK-NM-web.jpg [ 159.76 KiB | Vist 2445 gange ]
Filkommentar: Ladetryk og CO
sierraTT-Mbar-CO-web.jpg
sierraTT-Mbar-CO-web.jpg [ 164.07 KiB | Vist 2446 gange ]

Titel:
Mester Medlem

enten har du korregeret Gtec ydelsen tilbage til motoren? eller også er der en af målingerne der ikke passer helt! vi taler om ca. 15-18% forskel der burde være mellem hjul (Gtec) og rullefelt (motor). måske der er noget jeg overser.... DET ER OFTE SKET TIDLIGERE!! MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

Hvaaaa....

Hvad er det lige der sker for din CO kurve 0og din ladetrykskurve??????

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Admin
Admin

Brian SPC skrev:
Har fået leget lidt med det idag, lå mappet ind som regnemaskinen lavede, det kørte den faktisk fin med, bankede lidt mellem 4500-6000rpm med fuld ladetryk, fik sænket tændingen lidt og så kørte den super, så kan klart anbefale at prøve at plotte sine data ind og ligge det over i MS bagefter.

Fik også rullet bilen idag, har vedhæftet filerne. Havde selv målt den til 178hk,269nm via en G-tech og målingerne lå faktisk meget tæt på virkeligheden.

Det lyder sqisme godt :D

Godt at få info sammen med en udskrift af momentkurven. Det vil være godt og en hjælp hvis du lige kunne poste dine indstillinger i den anden tråd. Så kigger jeg lidt nærmere på om der er noget som springer i øjnene.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Nej, jeg forstår heller ikke den co%-kurve... Burde den ikke ligge rimeligt konstant, fremfor at stige på den måde??
Det samme med turbotrykket, det burde da ligge rimeligt fast, fremfor at stige på den måde...
Daniel.

Titel:
Admin
Admin

@lqs -> Kan vi ikke få low at se dit tændingsmap på forden? 2v/cyll., højt tryk og ydelse = MEGET interessant....

Titel:
Mester Medlem

Saab-Daniel skrev:
Nej, jeg forstår heller ikke den co%-kurve... Burde den ikke ligge rimeligt konstant, fremfor at stige på den måde??
Det samme med turbotrykket, det burde da ligge rimeligt fast, fremfor at stige på den måde...
Daniel.

Ja... Det burde det nemlig.

Jeg tror dog godt jeg ved hvad der sker for CO´en.

Af en eller anden grund stiger hans ladetryk stødt der opad.

Hvis man kigger i hans fuelmap kan man se at han lader VE stige efterhånden som trykket stiger (Altså fra 100kpa og op). Det er et forkert udgangspunkt (Det har jeg nævnt for ham tidligere i en anden tråd). Der ved vil den gå mere og mere fed efterhånden som trykket stiger.

Så er spørgsmålet hvorfor trykket stiger på den der måde. Det kunne tyde på en utæthed i ladetryk systemet eller måske en for lille WG ventil åbning.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem
Brugeravatar

mht til ydelsen på G-Techen så er den korrigeret, jeg har målt 145hk og 220nm, dertil har jeg lagt 18% til og så 10hk til luftmodstand, disse data har jeg fra en tråd i et G-Tech forum og ved ar ligge det til så passer den faktisk meget tæt på en rullefelts måling.

Jeg har her vedhæftet det Fuel og Spark table som den blev rullet med.
CO var fin sagde ham der rullede den, for når den begynder at rigtig få noget tryk og lave noget så får den godt med bensin, det er nok til den gode side, men jeg kører desværre kun med Narrow band måler og derfor den dårlige kontrol over bensinmængden.
Motoren er jo med std stempler så jeg har ikke turdet sænke bensinmængden før jeg engang får monteret en WideBand sonde.

Vedhæftede filer:
fuel-ve.JPG
fuel-ve.JPG [ 90.67 KiB | Vist 2400 gange ]
spark-ve.JPG
spark-ve.JPG [ 87.94 KiB | Vist 2388 gange ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time