Havneren skrev:
... Men igen - Hvad skal vi bruge det til

Ikke så fed en holdning C.
Det kunne jo være at du kunne få noget mere viden om hvorfor tændspoler nogle gange blæser ud. I det hele taget forstå spolen lidt bedre, men det kan man jo ikke bruge til noget(ironi)
Hvis det alene handler om at få gnist nok, så køb blot en spole der er rigeligt stor, og glem alt andet.
IMO er det interessant at pille ved mange af de faktorer du selv nævner, og se lidt nærmere på sammenhængen. Om ikke andet så kan du bruge det til at blive lidt klogere, men det kører golfen jo ikke nødvendigvist hurtigere af
Hvis du stadigt jager infoen, så prøv evt at kontakte Lund universitet i sverige. Det var derfra jeg fik nogle af resultaterne vistnok lavet på en saab forsøgsmotor med variabel kompression og trykladning svjh.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!