Martez skrev:
Doven? Aha. Så har jeg hørt den med.
Jeg oprettede emnet for at få hjælp til opsætning af computeren, sådan så jeg kunne få kontakt med MS. Men hvor f***** skal jeg vide det hele fra, når jeg er nybegynder? I har selv været på det stadie og der var sikkert en masse flinke folk der har lært jer hvordan og hvorledes, akkurat som jeg spørger herinde nu.
I siger det er nemt og ligetil, men hvordan jeg skal bære mig ad, har jeg ikke rigtig fået og vide endnu. Jo, med tunerstudio men det er åbenbart ikke det rigtige at bruge alligevel, får jeg så at vide? Derfor har jeg hentet megatune, men den skal åbenbart bruge nogen oplysninger. I bad om billeder af boksen så i måske kunne fortælle mig hvilken boks det var og så får jeg af vide at jeg kan få hjælp af turbomotor.dk. Brugbart svar, må jeg sige .. Manden er jo levende død - i alt fald ikke til at få kontakt med og slet ikke nogen svar man kan bruge til noget. Han er den mest kortfattede besvarer af mails jeg længe har set!
Omdr.-signalet bliver lavet permanent på et andet tidspunkt, da jeg skal have motoren ud og i en anden bil.
Nu drejer det sig om hvordan jeg får fat i boksen og får kontakt med den, så jeg midlertdigt kan se omdr. på skærmen så jeg kan få en korrekt og konkret rulning jeg kan bruge til noget.
Tak
Problemet er at vide hvilken version af MegaSquirt-koden der er i din boks. Hvis du forbinder med MegaTune og den "forventer" en anden version end den der er, så kan dine indstillinger ryge fløjten - også i boksen...
På ældre versioner er det overkommeligt, da MegaTune vil kunne fortælle dig versionen korrekt. Men på nyere versioner, så vil de ikke nødvendigvis rapportere korrekt, og så er du lynhurtigt på skideren.
Så har du den gamle opsætningsfil? Kender du versionen?
Hvis ikke, så risikerer du at smadre opsætningen og ikke kunne genskabe den. Derfor du skal have fat i ham der har lavet det - ellers kan det være at du skal HELT forfra.