lqs skrev:
hvis vi taler om sådan en motor med meget tryk... vil jeg sige at det er meget magert. altså de 11.5-1 i afr. ved meget tryk. i denne sammenhæng mener jeg over 2bar ladetryk. der ville jeg starte på 10-1 og give mere tænding derfra. igen det kommer meget an på hvordan forbrændingskammer er udformet. disse tal relaterer til alm benzin. men ikke mange prøver ret meget på sådanne motorer. en alm motor med måske 150hk per liter kunne være sjov at foretage lignende test med!
MVH søren
Ja der er jo forskellige meninger om hvor mager/fed man skal køre.
Der er dog flere 2jzgte der er justeret til 11,6-1 med ladetryk på omkring 1,5-1,7 bar, halv stor turbo(T04Z/T88 omkring 700hk) af dansk tuner, og som mener det er fed nok, også selv om den får noget gas i 6 gear.
Tror på ham, da de kører endnu.
Vil heller ingen grund til og kører alt for fed, med mindre man mærker KNOCK, og må køre meget konservativ tænding.
Skal så ikke kunne sige hvad A/F han sigter efter ved 2 bar, men det ser vi inden ret længe.
_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele