Morten VJ skrev:
Wildert måske burde du prøve at se på tændingen under de 100 kpa.
Da det ikke kun er et spørgsmål om økonomi, men også trækkraft
Og som jeg husker manøvre prøver, så brugte man en del af tiden til at balancere bilen med speederen.
Nu kører jeg jo FWD, og der er det lige knap så slemt - særligt med en relativt beskeden effekt. Umiddelbart synes jeg heller ikke jeg har problemer med at dosere kræfterne som sådan, men det kan jo ikke skade. Om ikke andet så kan jeg lære lidt af det.
Citat:
Ps ekstra coden har en funktion der kan trække tænding ud ift. Luft temperatur.
Den kunne måske være nyttig.
Ja du nævnte den nede til træffet på Solrød-kanten for snart længe siden, og jeg har da læst lidt på den. Men jeg er ikke helt sikker på at det er det helt store hit. Den er - som jeg læser det - designet til at trimme sig udenom problemer med heatsoak. Men ok, det er jo bare et spørgsmål om at sætte værdierne rigtigt.
Men først og fremmest vil jeg have noget knock sense til at køre (eller i hvert fald forsøge på det), så jeg har en anelse om hvad jeg laver. Derudover pusler jeg med en "HomeDyno"-løsning så jeg kan få en tåget forestilling om hvorvidt jeg rent faktisk får mindre, samme eller mere effekt ud af justeringerne.