Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 14:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det var så lidt Daniel.
Men du mangler cellerne under 100 kpa linien.

Feks ved 1300 rpm har du 22 grader 100 kpa

Det vil give en række der ser således ud

Kpa grader
100 22
90 23
80 26
70 29
60 32
50 35
40 38
30 41

Jeg rydde op i min egen tabel, da jeg generelt har koncentreret mig fra 100 kpa og op på den
Nye motor.

Den ser således ud

Billede

De første test er meget lovende. Motorkraften er mere jævn.

Wildert måske burde du prøve at se på tændingen under de 100 kpa.
Da det ikke kun er et spørgsmål om økonomi, men også trækkraft
Og som jeg husker manøvre prøver, så brugte man en del af tiden til at balancere bilen med speederen.
Ps ekstra coden har en funktion der kan trække tænding ud ift. Luft temperatur.
Den kunne måske være nyttig.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 15:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg syntes godt nok det er en drabelig fortænding den forslår ved lave rpm!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 15:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Morten VJ skrev:
Wildert måske burde du prøve at se på tændingen under de 100 kpa.
Da det ikke kun er et spørgsmål om økonomi, men også trækkraft
Og som jeg husker manøvre prøver, så brugte man en del af tiden til at balancere bilen med speederen.


Nu kører jeg jo FWD, og der er det lige knap så slemt - særligt med en relativt beskeden effekt. Umiddelbart synes jeg heller ikke jeg har problemer med at dosere kræfterne som sådan, men det kan jo ikke skade. Om ikke andet så kan jeg lære lidt af det.

Citat:
Ps ekstra coden har en funktion der kan trække tænding ud ift. Luft temperatur.
Den kunne måske være nyttig.


Ja du nævnte den nede til træffet på Solrød-kanten for snart længe siden, og jeg har da læst lidt på den. Men jeg er ikke helt sikker på at det er det helt store hit. Den er - som jeg læser det - designet til at trimme sig udenom problemer med heatsoak. Men ok, det er jo bare et spørgsmål om at sætte værdierne rigtigt.
Men først og fremmest vil jeg have noget knock sense til at køre (eller i hvert fald forsøge på det), så jeg har en anelse om hvad jeg laver. Derudover pusler jeg med en "HomeDyno"-løsning så jeg kan få en tåget forestilling om hvorvidt jeg rent faktisk får mindre, samme eller mere effekt ud af justeringerne.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 15:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Morten, ja, det har du da ret i, havde jeg faktisk lige overset ;)
Nyt map: Billede
Ikke prøvekørt endnu, men det kommer senere :)
Lad os se flere maps, vi ved jo der er folk derude der kører MSnS eller anden lækker motorstyring! :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 15:52 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Havneren skrev:
Jeg syntes godt nok det er en drabelig fortænding den forslår ved lave rpm!


Jeg syntes i det hele taget at anvende faktor 3 over HELE linjen (over og under 100 Kpa) virker lidt skummelt, dels fordi retarderingen over 100 kpa bliver alt for kraftig, dels fordi avanceringen under bliver meget høj Jeg mener der som minimum skal differenteres for faktoren over og under 100 Kpa.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 16:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Her er min spark Table, og jeg har også vedhæftet min Fuel table, jeg kunne godt tænke mig at se nogle af i andres fuel tables, bare lige for at sammenligne dem.
Min er en 4cyl, 8v 2.0


Vedhæftede filer:
Spark-VE.JPG
Spark-VE.JPG [ 70.22 KiB | Vist 2548 gange ]
Fuel-VE.JPG
Fuel-VE.JPG [ 71.48 KiB | Vist 2540 gange ]

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 17:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er et diagram over avanceringen på en B21 et fordeler, dvs. den motor der har turbo.

Det interessante er vacum avanceringen.

Billede

Hvis jeg læser det rigtigt Så er

130 kpa – 7 grader
120 kpa – 4 grader
110 kpa – 0 grader
100 kpa + 0 grader
90 kpa + 0 grader
80kpa + 2 grader
70 kpa + 13 grader

Det er så det man kan opnå med en dum fordeler tænding.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 18:29 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Brian SPC skrev:
Her er min spark Table, og jeg har også vedhæftet min Fuel table, jeg kunne godt tænke mig at se nogle af i andres fuel tables, bare lige for at sammenligne dem.
Min er en 4cyl, 8v 2.0


Umiddelbart virker det som en lav avancering på 100 Kpa linjen for en 8v/4 cyll. Har du prøvet og se om du vinder ved højere avancering?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2006, 19:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
@Havneren og JakobM:
Nu er det jo KUN tænkt som et udgangspunkt - det er ikke den endegyldige sandhed.

@Brian:
Jeg synes din fuel table ser pææænt skummel ud. Er den på nogen måde trimmet ind?
Jeg synes at det er ret skummel at du har mere eller mindre samme VE fra 3600 og hele vejen ud ved et givent manifold(under)tryk. VE skulle gerne ligne din momentkurve. Det er ikke heeelt sandt for en turbobil, men du kører da med to små turboer ik'?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 09:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Jo den kører med 2 små turboer, hmm det kunne da godt være at jeg skulle se lidt mere på min spark table, nogen som evt vil komme med nogle forslag til rettelse ?

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team