Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 21:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Lige for at følge op på det her... Ville lige prøve 1 squirt pr. cyklys, men det kan jo kun lade sig gøre ved at ændre Injector Staging fra "Alternating" til "Simultanous" og så er vi jo tilbage ved samme REQ-FUEL, samme PW på 1.7-1.8ms i tomgang og dyser der knapt når at åbne før de lukkes igen. Jeg kører dyser der er opgivet til 630ml@3bar men med 4 bars regulator, ved godt dette er forholdsvis store dyser til 1798cc, men jeg ligger over 90%DC på dyserne ved full-boost, så tror ik der er benz nok hvis jeg kører med 3bars regulator i istedet... :?

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 21:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den mest elegante løsning er nok denne
http://www.wowway.com/~kgrider/saab/hr_08d.zip

Men det kræver nok at man læser 36 sider for at blive overbevist om at det virker
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0

Jeg har i sinde at prøve den imorgen, kun fordi jeg har lyst, og ikke af nød.

Det mere sikre alternativ er vel en progessiv benzintryks regulator.
Bare brugt omvendt, af det normale.

Eller kører med 2 dyser pr cyl, og staging funktionen.

Mulighederne er mange.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 21:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
efterz skrev:
Lige for at følge op på det her... Ville lige prøve 1 squirt pr. cyklys, men det kan jo kun lade sig gøre ved at ændre Injector Staging fra "Alternating" til "Simultanous" og så er vi jo tilbage ved samme REQ-FUEL, samme PW på 1.7-1.8ms i tomgang og dyser der knapt når at åbne før de lukkes igen. Jeg kører dyser der er opgivet til 630ml@3bar men med 4 bars regulator, ved godt dette er forholdsvis store dyser til 1798cc, men jeg ligger over 90%DC på dyserne ved full-boost, så tror ik der er benz nok hvis jeg kører med 3bars regulator i istedet... :?


Ja... Det er godt nok også store dyser. Du har jo 800ml eller sådan noget ud af dem. De 1,7 ms i tomgang er måske ikke længere så urealistisk så.

Hummm... Jammen så har du måske allerede samme REQ.FUEL værdi stående i de to felter der ude til venstre? Altså både i det mørkegrå og det lyse felt? Hvis du har det så skyder du allerede nu kun én gang hver cyklus...
I så fald er der ikke noget at gøre for åbningstiden længere så.

Er det lavohms dyser?

Hvis det heller ikke er din sonde opsætning der driller, så er det nok noget som bliver svært at komme til livs end bare lige at justere.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 21:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Morten VJ skrev:
Den mest elegante løsning er nok denne
http://www.wowway.com/~kgrider/saab/hr_08d.zip

Men det kræver nok at man læser 36 sider for at blive overbevist om at det virker
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0

Jeg har i sinde at prøve den imorgen, kun fordi jeg har lyst, og ikke af nød.

Det mere sikre alternativ er vel en progessiv benzintryks regulator.
Bare brugt omvendt, af det normale.

Eller kører med 2 dyser pr cyl, og staging funktionen.

Mulighederne er mange.

MVH

Morten


Ja... Hi-res - Det ville muligvis nok kunne gøre en forskel. Men det er da ikke i en stabil erklæret version endnu?
(Der er vi ude i noget med en forbedring af opløsningen på åbningstiden, faktisk noget vi har været lidt inde på tidliger)

Jeg kører jo med 8 dyser - 4*580ml og 4*304ml

Jeg har forsøgt at køre dem som staging, og der gik lige lidt inden det gik op for mig, at den formel de bruger til at regne forholdet ud på dyserne ikke er rigtig. Jeg kunne i hvert fald ikke få det til at virke med den formel. Ændrede det så og så kørte det egentligt ok. Alligevel kører jeg dem dog pt som dual tabel. Men det er jo en lidt større ombygning og måske også for stor i forhold til behovet?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 08:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk :?:


Det har snydt før at en pumpe bliver opgivet til xxx l/t ved y bar.
Men monteret på bilen giver den xx l/t mindre.

Havner

Nej Hires coden er ikke erklæret stabil, og det er et spørgsmål om den nogensinde bliver det.

Som jeg har forstået det så kører den på 5 biler, der har givet tilbagemeldinger, som alle er posetive.

Man må jo helt selv bestemme om det er nok grundlag for selv at prøve.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 08:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Morten VJ skrev:
Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk :?:


Det har snydt før at en pumpe bliver opgivet til xxx l/t ved y bar.
Men monteret på bilen giver den xx l/t mindre.

Havner

Nej Hires coden er ikke erklæret stabil, og det er et spørgsmål om den nogensinde bliver det.

Som jeg har forstået det så kører den på 5 biler, der har givet tilbagemeldinger, som alle er posetive.

Man må jo helt selv bestemme om det er nok grundlag for selv at prøve.

MVH

Morten


Ja... Jeg har jo tidligere købt pumpe (Bosch 910) opgivet til 200l/min ved 5 bar. Jeg testede den og ved 5 bar gav den så vidt jeg husker kun ca. 110l/min.
Ikke at det har så meget at sige for din tomgang (Ud over at du måske kunne skrue dit tryk lidt ned), så kunne man måske godt forestille sig atpumpen allede giver op ved f.eks. 70% DC på dine dyser.


Ikke erklæret stabil - Det var måske en rar nok oplysning lige at have med. Så er det jo op til folk selv ja.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 09:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Havneren skrev:
200l/min
:shock:

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 10:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Morten VJ skrev:
Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk :?:


Det er en Walbro in-line 255 liter/t, der skulle give rigeligt op til 6-7 bar, har en flow-chart liggende, kan bare ikke lige finde den.. poster den lige senere hvis jeg finder den.


Men nej, tror ikke lige jeg tager springet til experimental-koden lige pt., så hellere leve med at den hakker lidt i det i tomgang, med mindre jeg kører AFR 12 eller lign.

Tak for hjælpen drenge.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 11:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
xillur skrev:
Havneren skrev:
200l/min
:shock:


Ja... Det er en ret kraftig pumpe :lol:

Mente selvf. l/h

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 11:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
efterz skrev:
Morten VJ skrev:
Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk :?:


Det er en Walbro in-line 255 liter/t, der skulle give rigeligt op til 6-7 bar, har en flow-chart liggende, kan bare ikke lige finde den.. poster den lige senere hvis jeg finder den.


Men nej, tror ikke lige jeg tager springet til experimental-koden lige pt., så hellere leve med at den hakker lidt i det i tomgang, med mindre jeg kører AFR 12 eller lign.

Tak for hjælpen drenge.


Nååå ok... Den pumpe. Den Niels sælger, right?

Den ser ikke ret stor ud. JEg har studset lidt over den. Jeg syntes det er en helt vild opgivelse på noget der set så småt ud (PÅ BILLEDET).

Det kunne være RIGTIG sjovt at teste den siddende på bilen alligevel!

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team