HenrikGM skrev:
En CIH motor har til min bedste kendskab fordeler med svingklodser i.
Og så er det jeg siger: Ikke dem alle - har skam rodet mere end rigeligt med det skrammel

.
1.6, 1.9 og muligvis visse 2.0'ere med karburator, har platiner, centrifugal- og vakuumavancering. Dutter ikke rigtigt til så meget her (eller dvs. - platiner kan jo ret beset godt bruges på MS'n'S, men det er livet sgu' for kort til

).
2.0 karburator har Hall-giver og centrifugal- og vakuumavancering (altså Hall-versionen af ovenstående) - sad bl.a. på Rekord'er.
2.2'eren med et-eller-andet-Jetronic har en helt låst fordeler kun med Hall. Præcis som min Golf med Digifant-styring (oprindeligt

).
Så vidt jeg husker bruger den endda også et "dumt" modul - altså uden dwellstyring. Avancering sidder i hvert fald i motorstyringen et eller andet sted.
Og jeg ved det på den hårde måde - byggede min gamle Opel GT om fra platiner da jeg mokkede en 2.2'er i den som jeg konverterede til karburatorer. Først rev vi 2.2-fordeleren i (den havde jeg jo lissom da jeg havde købt en hel motor) med 2.2 tændingsmodul. Det fik vi aldrig til at virke - hvilket vi opdagede ved at vi fandt ud af at pin-layout var et andet, og muligvis den med dwell.
Undervejs nåede vi at stege tændingsmodulet og hallsensoren - så det blev skiftet. Her nappede vi et modul fra en Rekord med dwell osv. Kom til at virke med 2.2-fordeleren, men det var så som så med at få noget fornuftigt tænding ud af det, da der INGEN avancering er what so ever.
Skaffede en fordeler fra en Rekord 2.0'er - i med den. Eksperimentede lidt frem og tilbage med vakuumavanceringen - kan ikke heeelt huske hvad jeg endte med at gøre permanent, men sådan en vakuumdåse lyder meget skæg i tomgang når den kun tager vakuum fra en enkelt kanal i manifolden med sådan to dobbelte Weber DCOE 45

.
Og så skulle den ged vist være barberet....
Citat:
uhh....var det bosch nummer forkert?
Hehe - dunno - you tell me

.