Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2006, 21:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg javde igen et hallgiver problen, og efter en hurtig diagnose på landevejen, så mente jeg at jeg havde fået brændt noget af i MS grundet en fejl opkobling.
Men det havde jeg ikke.
Jeg fik lavet hallgiveren igen igen, og har købt en anden :twisted:
Men efter rep af den gamle så stødte jeg ind i problemer.
24 coden indikerede konflikter på udgangene, og 29 coden starter, for umiddelbart derefter at gå ud.
Jeg sente printet til kontrol og alt var ok.
Så da jeg fik den tilbage så på med 29 q2 coden, og den starter og stopper som før.
I med 249i coden og den kan køre.
Jubii.
Så planer er at lave et 36-1 hjul ny krumtapsgiver, og fjerne fordeleren.
Og først og fremmest undersøge hvilken parameter jeg har stillet forkert i 29 coden

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 09:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nu har jeg HIres coden :D
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... &start=290

Kørte i dag små 20 km med denne.

Og det eneste jeg kan sige er WOW :D :D :D

Motorens gang er blevet så maget bedre, at jeg blev nød til at kontrollere,
Om den var vokset med 2 cylindre i nattens løb.

Så nu må jeg bare have nogle flere km på coden, for at få justeret Ve tabellen ind igen, da lambda sonden regulere lige meget nok i hvisse områder.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 09:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Det kommer ikke bag på mig at man kan mærke det i tomgang og ved de helt lave PW´er, men resten føles vel nogen nunde det samme?

Jeg har længe syntes at andre dyere motorstyringer (Wolf 3d og TEC), har været nemmere at få til at køre 100% rent og jævnt. Gad vide om det er der forskellen ligger?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 09:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Jeg tror også jeg vil prøve dennne kode her i weekenden, jvf. mit problem med for store AFR udsving ved EGO regulering i tomgang beskrevet i denne tråd: http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=16339

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 10:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Havneren skrev:
Det kommer ikke bag på mig at man kan mærke det i tomgang og ved de helt lave PW´er, men resten føles vel nogen nunde det samme?

Jeg har længe syntes at andre dyere motorstyringer (Wolf 3d og TEC), har været nemmere at få til at køre 100% rent og jævnt. Gad vide om det er der forskellen ligger?

V/h Chr


Den mest markant forskel ligger i tomgang, og dellast op til ca 4000 omdrejninger.
Dvs. der hvor motoren befinder sig mest.
Og dvs imellem ca. 2-4 ms i PW.

Høje omdrejninger, og højt tryk har jeg ikke prøvet, da det er meget varmt, og der er oktan 95 på tanken.

Så generelt tager jeg små skridt af gangen.

Specielt når der er tale om en alfacode.

Det undre en lidt at man har fravalgt muligheden at kører med en bedre opløsning på PW.
grundet at man vil kunne styre lavohms dyser.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 10:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hvordan hænger det sammen siger du? Er der ikke noget "peak and hold" I den der kode så?

Er der ellers nogle forskelle?

Det kommer meget bag på mig, at opløsningen er så "dårlig" (0,1ms). I den anden tråd efterz linker til, har jeg jo konstateret, at man SAGTENS kan komme ud for at f.eks. 76 og 77 i VE-tabel vil give præcis den samme PW. Det er jo også konstateret, at det kan snyde lidt mht. lamda reguleringen i tomgang afhængig af størrelse på dyser (PW). Noget flere måske har observeret, men bare henkastet til "Sådan skal det gøre / Sådan gør de andre også" kassen.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 11:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Der er ingen peak and hold i dennekode, hvilket betyder at man skal køre med højohms dyser, eller en formodstand på sine lavohms.
Og det er vel kun en ulempe hvis man er på maks DC med sine lav ohms dyser.

Ja der er andre kendte ulemper HA HA gassen virker ikke.
Og det er vel det.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team