Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 21:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Voltmetret har en fejlvisning 0,15 volt til den høje side.
Kontrolleret imod den vi har på værkstedet, der er blevet verificeret for et år siden af DTI.
Men den bærbare døde self idag, og da den skal til syn i morgen, så kan det jo vente lidt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2006, 21:24 
Hej Morten!
Angående dit tændingsmap på på den gamle motor, så smed du den her tabel i en anden tråd: Billede
Undrer mig over din tænding på helt op til 56 grader når du er under 100kpa. Den meget lidt justerbare tænding, standard på min c900 Turbo 8v skal i følge producenten stå på 20 grader ved 2000 rpm.
Her er et map over original-avancering og retardering på en bil som min:
Billede

Det bør vel ikke være muligt at hive en tændings-tabel som din, over på min bil direkte, det er jeg klar over, men er det generelt, at man virkeligt uden problemer kan køre med en så meget større avancering? Hvordan står en volvo originalt, som sammenligning?
Ja, jeg ved godt der er centrifugal-vægte i min fordeler, men de er ved at blive låst (ekstra fordeler er skilt ad), ligesom hver motor er forskellig, men et eller andet sted må nogle af principperne vel kunne overføres...?

Hvis du ikke mener spørgsmålet hører til i din tråd, så sig lige til, så jeg kan poste den i et andet forum, inden du sletter den, ok? :)
Mvh,
Daniel.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 07:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er original mappet for en B21 ET motor.
Billede
Hvilket passer til kompforholdet



Dette passer til knastakslen
[Billede
Dertil skal så lægges en større boring, og så ender jeg med mere avancering.

Generelt kan man sige at fabrikken har lavet en fordeler der skal passe til alle de motorer de laver.
Og da der er nogle tolerancer må de nødvendigvis have en konservativ tændings forstilling.
Og motoren skal kunne køre i nord Sverige en kold vinterdag, og midt nede i Sahara.
Det vi i realiteten gør er at optimere tændingen til motoren, og kan derfor gå tættere på grænserne

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Senest rettet af Morten VJ 04 feb 2006, 14:02, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 11:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hmm, øv, kan ikke se billederne...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2006, 15:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg tror normalt ikke på nisser.
Men der er flyttet en ind i Volvoen.
Onsdag aften da jeg skulde hjem. Lavede jeg en længere acc i 5 gear fra ca 90 op til 130 kmt. den huggede 2 gange hvorefter der intet signal var fra Hall giveren. Ind i nødsporet med blinkende lygter. og gæt selv starter upåglakeligt.
På med den bærbare, prøver igen men dennegang kan jeg dog logge tilstanden. og resultatet ikke en forkert fis har den slået resten af ugen. :evil: :evil: :evil: :evil:
I de tilfælde her savner jeg en black boks der kontinuert logger de sidste 4 min kørsel, og den skal være knap aktiveret, således at efter knappen er trykket ind, gemmer den de 2 forudgående min, og de to efterfølgende.
Og det skal kun kunne slettes med en pc.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2006, 17:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Jeg tror normalt ikke på nisser.
Men der er flyttet en ind i Volvoen.
Onsdag aften da jeg skulde hjem. Lavede jeg en længere acc i 5 gear fra ca 90 op til 130 kmt. den huggede 2 gange hvorefter der intet signal var fra Hall giveren. Ind i nødsporet med blinkende lygter. og gæt selv starter upåglakeligt.
På med den bærbare, prøver igen men dennegang kan jeg dog logge tilstanden. og resultatet ikke en forkert fis har den slået resten af ugen. :evil: :evil: :evil: :evil:
I de tilfælde her savner jeg en black boks der kontinuert logger de sidste 4 min kørsel, og den skal være knap aktiveret, således at efter knappen er trykket ind, gemmer den de 2 forudgående min, og de to efterfølgende.
Og det skal kun kunne slettes med en pc.

MVH

Morten


Kører du stadigt med din hjemmelavede hallsensor?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2006, 17:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ja, men jeg har svært ved at se at selve sensoren skulde give problemet.
Det er nok nærmere tilslutningerene til denne, 2 år og mange km er lang tid. For noget hjemmebygget.
Men jeg kan ikke se nogen udfald efterfølgende, hvor jeg har logget.
Det er vel frem med a jagtgevær, og jage nissen, inden jeg bliver sindsyg.
MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2006, 16:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nok den dårligste ide jeg har haft længe, at placere tomgangs motoren under gasspjældet.
Billede
Warning den samler vand, og irre, fryser til.
Jeg er en tumpe, og når det bliver lidt varmer så bygger jeg om.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2006, 19:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Morten VJ skrev:
Ja, men jeg har svært ved at se at selve sensoren skulde give problemet.
Det er nok nærmere tilslutningerene til denne, 2 år og mange km er lang tid. For noget hjemmebygget.
Men jeg kan ikke se nogen udfald efterfølgende, hvor jeg har logget.
Det er vel frem med a jagtgevær, og jage nissen, inden jeg bliver sindsyg.
MVH

Morten


Det var satme :twisted: den sensor der var problemet.
Så bilen står stille igen for 3 gang inden for 6 måneder :twisted:
Ikke grundet MS.
men først grundet en død motor, og så en kugle til koblingsarmen, og nu en død Hall sensor.
Jeg laver en ny i morgen, og så siger den forhåbentlig brum brum.
Næste projekt hedder COP og et 36-1 hjul, med en knastfølet.
Heg har grimme tanker med knasten til den mekaniske benzinpumpe.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2006, 11:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er så brum brum.
en ledning var knækket inde i isoleringen til Hallgiveren.
Så det var relativt nemt at lave.
Men det tog kun små 3 måneder at finde fejlen.
Da den var periodisk og kun ved belastning, og i et meget bredt omdrejnings område.
Jeg hader periodiske fejl.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team