Hej Morten!
Angående dit tændingsmap på på den gamle motor, så smed du den her tabel i en anden tråd:
Undrer mig over din tænding på helt op til 56 grader når du er under 100kpa. Den meget lidt justerbare tænding, standard på min c900 Turbo 8v skal i følge producenten stå på 20 grader ved 2000 rpm.
Her er et map over original-avancering og retardering på en bil som min:
Det bør vel ikke være muligt at hive en tændings-tabel som din, over på min bil direkte, det er jeg klar over, men er det generelt, at man virkeligt uden problemer kan køre med en så meget større avancering? Hvordan står en volvo originalt, som sammenligning?
Ja, jeg ved godt der er centrifugal-vægte i min fordeler, men de er ved at blive låst (ekstra fordeler er skilt ad), ligesom hver motor er forskellig, men et eller andet sted må nogle af principperne vel kunne overføres...?
Hvis du ikke mener spørgsmålet hører til i din tråd, så sig lige til, så jeg kan poste den i et andet forum, inden du sletter den, ok?
Mvh,
Daniel.