Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 19:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Dysser og følere kommer fra en kadetter gte, og mener at den har 10 eller 12 mm. gevind.

Jeg har ikke ændret noget da den blev monteret for 8 år siden.

Med en adapter bøsning burde den kunne bruges.

Hvis du montere i bundproppen skal du passe på fartvind (der køler føleren) og fri højde ( så føleren ikke bliver kørt af)

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Nyt Medlem

Lars E skrev:
Dysser og følere kommer fra en kadetter gte, og mener at den har 10 eller 12 mm. gevind.

Jeg har ikke ændret noget da den blev monteret for 8 år siden.

Med en adapter bøsning burde den kunne bruges.

Hvis du montere i bundproppen skal du passe på fartvind (der køler føleren) og fri højde ( så føleren ikke bliver kørt af)

Jeg har lige været igennem specifikationerne for den bosch temp sensor jeg lige kunne finde, og de 2 sensorer ligger ikke så langt fra hinanden der er under 10 graders graders difference hvis man slå ned i de 2 tabeller og sammenligner.

Gm sensoren som anbefales til MS1 motorstyringen laver følgende modstande ved følgende temperaturer.
9600 ohm ved 0 grader - 685 ohm ved 60 grader - 40 ohm ved 140 grader.

Bosch sensor laver:
5,896 ohm ved 0 grader (MS styring vil vise ca. 9 grader) - 596 ohm ved 60 grader (Ms styring vil vise ca. 64 grader) - 71 ohm ved 140 grader (ms styring vil vise ca. 134 grader)

PT har jeg en VDO sensor installeret.
3.240 ohm ved 0 grader (MS styring viser 22 grader) - 221 ohm ved 60 grader (Ms styring viser 93 grader) - 23 ohm ved 140 grader (Uden for måle kategori)

VDO sensoren kan med sikkerhed ikke bruges uden der skal kalibreres først, men tror måske godt at Bosch sensoren vil kunne fungere uden kalibrering.
Du har aldrig tjekket din sensor af op imod et termometer og så læse på motorstyringen hvad den måler?
Jeg har 2 temp sensorer en monteret i bundproppen og en monteret under olietryksregulatoren, den ene er til MS styringen og den anden er til tempmåleren i instrumentbordet.

Jeg har også overvejet at installere tempmåleren i luftstrømmen ved ånderøret, det må også give et billede af om motoren er varm eller kold.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
min er en bokser motor, så jeg har monteret den i bunden af den ene ventil dæksel sammen med en føler til uret, med et lille skjold foran til at give læ

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Nyt Medlem

Lars E skrev:
min er en bokser motor, så jeg har monteret den i bunden af den ene ventil dæksel sammen med en føler til uret, med et lille skjold foran til at give læ

Min er også en bokser nærmere betegnet en VW type4 CU motor.
Jeg har en til at sidde i bundproppen og den anden i bunden af olietryksregulatorfjederen, via en adaptor fra M22 til M14. Tænker det er her at Bosch sensoren kommer til at side med yderligere en adaptor fra M14 til M12.

Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Er der ikke forberedt til temperatur på det ene topstykke?

Samsung S5

Nyt Medlem

Det tror jeg ikke, har hvertfald ikke fundet stedet så..

Har hørt nogle der har en måler til at side mellem stødstangsrørende men på blokken, men mit hold er helt lukket efter den oprindelige støbning af blokken.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time