Lars E skrev:
Dysser og følere kommer fra en kadetter gte, og mener at den har 10 eller 12 mm. gevind.
Jeg har ikke ændret noget da den blev monteret for 8 år siden.
Med en adapter bøsning burde den kunne bruges.
Hvis du montere i bundproppen skal du passe på fartvind (der køler føleren) og fri højde ( så føleren ikke bliver kørt af)
Jeg har lige været igennem specifikationerne for den bosch temp sensor jeg lige kunne finde, og de 2 sensorer ligger ikke så langt fra hinanden der er under 10 graders graders difference hvis man slå ned i de 2 tabeller og sammenligner.
Gm sensoren som anbefales til MS1 motorstyringen laver følgende modstande ved følgende temperaturer.
9600 ohm ved 0 grader - 685 ohm ved 60 grader - 40 ohm ved 140 grader.
Bosch sensor laver:
5,896 ohm ved 0 grader (MS styring vil vise ca. 9 grader) - 596 ohm ved 60 grader (Ms styring vil vise ca. 64 grader) - 71 ohm ved 140 grader (ms styring vil vise ca. 134 grader)
PT har jeg en VDO sensor installeret.
3.240 ohm ved 0 grader (MS styring viser 22 grader) - 221 ohm ved 60 grader (Ms styring viser 93 grader) - 23 ohm ved 140 grader (Uden for måle kategori)
VDO sensoren kan med sikkerhed ikke bruges uden der skal kalibreres først, men tror måske godt at Bosch sensoren vil kunne fungere uden kalibrering.
Du har aldrig tjekket din sensor af op imod et termometer og så læse på motorstyringen hvad den måler?
Jeg har 2 temp sensorer en monteret i bundproppen og en monteret under olietryksregulatoren, den ene er til MS styringen og den anden er til tempmåleren i instrumentbordet.
Jeg har også overvejet at installere tempmåleren i luftstrømmen ved ånderøret, det må også give et billede af om motoren er varm eller kold.