Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 29 jan 2015, 19:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det dysedriver kredsløb har kunnet lave lidt kuk før med mange dyser samtidigt.

Hvis(HVIS) det er det, så kan det fikses med seperate dysedrivere. Jeg så det første gang på traktoren hvor vi havde 24 lavohmsdyser på. Så er der en _del_ kickback fra dyserne. Seperate drivere var løsningen der.

Alternativt, så kan man få rpm udsæt hvis vr sensoren "bygger potentiale op" lige efter missing. Den overser simpelthen den/de første tænder efter, tæller så forkert, og giver udsæt. Der skal man have et skop på for at se det.
Det kan fikses ved at dæmpe vr sensoren med en seriemodstand, og derefter bekræfte med skop at den ser dem alle.

Det er vist de mest almindelige smuttere, udover dem der tager præmien: Triggerhjulmontering, og ledningsføring.

36-1tandhjul betyder ikke at man skal få den lokale maskinfabrik til at lave et 35tands tandhjul.God tidsrøver der tager lidt tid at fejlfinde! :idea:

Men godt råd er at montere det lidt af gangen og tjekke undervejs. Det gør det meget nemmere at overskue. Ikke særligt almindelig fremgangsmåde dog ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2015, 20:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
HenrikGM skrev:
Det dysedriver kredsløb har kunnet lave lidt kuk før med mange dyser samtidigt.

Hvis(HVIS) det er det, så kan det fikses med seperate dysedrivere. Jeg så det første gang på traktoren hvor vi havde 24 lavohmsdyser på. Så er der en _del_ kickback fra dyserne. Seperate drivere var løsningen der.

Alternativt, så kan man få rpm udsæt hvis vr sensoren "bygger potentiale op" lige efter missing. Den overser simpelthen den/de første tænder efter, tæller så forkert, og giver udsæt. Der skal man have et skop på for at se det.
Det kan fikses ved at dæmpe vr sensoren med en seriemodstand, og derefter bekræfte med skop at den ser dem alle.

Det er vist de mest almindelige smuttere, udover dem der tager præmien: Triggerhjulmontering, og ledningsføring.

36-1tandhjul betyder ikke at man skal få den lokale maskinfabrik til at lave et 35tands tandhjul.God tidsrøver der tager lidt tid at fejlfinde! :idea:

Men godt råd er at montere det lidt af gangen og tjekke undervejs. Det gør det meget nemmere at overskue. Ikke særligt almindelig fremgangsmåde dog ;-)


Til at starte med kørte jeg med 36-1 GT1 sensor og lav ohms dyser og tre stk Msd dobb tændspoler. Med udsættere ved 5000 omd. Ikke helt vild, men træls. Så prøvede jeg med 18-1 og 12-1 hjul. Men uden det store held. Men problemet med gt1 sensoren var at mit beslag til den sidder på termostat huset. Det var som om at når bilen var varm og man slukkede den. Så ville den ikke starte igen. :damn:
Så prøvede jeg med et toyota supra abs VR-sensor. På et nyt 36-1 hjul og lav ohms dyser og dobb msd . Også uden det store held. Men bilen kunne godt starte når den var varm. Så prøvede jeg at lade 36-1 styre styre den org. tændenfordeler og spole. Også uden det store held. :damn:
Så renoverede jeg min motor, og byggede den om så jeg at tog VR-signalet fra den org. tændings fordeler. Det gav helt vild meget støj. Og det var her jeg fik monteret høj ohms dyser. Det hjalp meget på det. Men med lidt ud sættere omkring 2500 og 5000 omd. Ikke helt vild. men lidt mere træls end da jeg kørte med 36-1.
Jeg køre med serie formodstand på mit VR kreds. Jeg køre med en variabel modstand. op til 100k ohm. Men der er mindst støj ved 30k ohm. Jeg har også prøvet med støj kondensator på 12volten til dyserne. Uden held.

Jeg går og overvejer at bygge tilbage til 36-1 og dobb msd tændspoler igen.

Men kan noget af støjen skyldes at alle ledning løber sammen?? og tæt op af dyser?? Vis ja skal man så splitte den op i to? Hvad er jeres erfaring med hjemme bygget ledningsnet??
Jeg kom til at tænke på at. Jeg jo har flyttet mit batteri om bagi, med et 35mm2 strømkabel. Og den løber lige forbi boksen. Kan det ha noget af sige??

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2015, 21:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Som Henrik siger tag en ting af gangen.
Du kunne jo prøve at montere nyt el-net til VR altså køre det uden om alt andet el-net.
Vi har også bøvlet med udsættere eller rettere det var tændingen der hoppede pga at signalet fra Vr var for kraftigt, det kom der så styr på efter der blev monteret en formodstand, det var på en golf 1.8 20vt med HenrikGM boks.
Pt kører jeg med VEMS også på en 1.8 20vt og det har ikke givet de problemer.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team