Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 02:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2013, 20:35 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2006, 15:47
Indlæg: 70
Hvor i landet er du fra Carsten...?

_________________
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2013, 11:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Beklager det lange fravær fra tråden, der har lige været nogle andre ting der har optaget mit fokus, men dejligt med input for nu er jeg kommet i den situation at jeg der er dumpet en MS V2.4 ned i hænderne på mig, så nu skal jeg egentlig bare til at installere den. Og når jeg siger dumpet, så mener jeg dumpet. Så valget er jo klart. MS = gratis :lol:

Grunden til 2 maps er til HVIS politiet stopper mig og kræver bilen testet på et rullefelt. Så klikker jeg over på "normal mappet" hvor omdr begrænseren sætter ind tidligere og tændingen er retarderet så meget at den ikke viser en effekt langt over det den i virkeligheden må have. Så til hverdag vil jeg køre rundt med "race mappet", det er ikke for at spare benzinen eller fordi jeg er bange for hvem jeg låner bilen ud til :wink:

Jeg bor i Valby, men er ikke bleg for at køre nogle km ud i verden for at få hjælp til installationen og indmapning af svinet, nu har jeg ikke kunne sætte mig så meget ind i det endnu da jeg ikke har ejet en MS, men nu da jeg gør, er interessen naturligvis steget en del :coffee:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2013, 12:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Carsten skrev:

Grunden til 2 maps er til HVIS politiet stopper mig og kræver bilen testet på et rullefelt. Så klikker jeg over på "normal mappet" hvor omdr begrænseren sætter ind tidligere og tændingen er retarderet så meget at den ikke viser en effekt langt over det den i virkeligheden må have. Så til hverdag vil jeg køre rundt med "race mappet", det er ikke for at spare benzinen eller fordi jeg er bange for hvem jeg låner bilen ud til :wink:
:


Hej Carsten,

Det er jo en "skarp pris" for en MS :D

En MS kan ikke have 2 indstillinger på omdr. begrænseren vha. table switch.

Du kan få to maps til tænding og brændstof, men mig bekendt kan du ikke have to opsætninger på omdr. begrænser, i hvertfald ikke ud fra de standard valg der er i Tunerstudio. Det kan være at der er nogen der kan nogle tricks med at rette i ini filer mm., men så hører jeg også gerne om hvad løsningen er for det kunne jeg godt selv bruge. :coffee:

Så skrev du tidligere at du ville montere spjældhus?? Er det et "fælles" foran plenum eller er det 1 stk. foran hver cylinder? Det lyder som et spændende projekt, hvornår forventer du at være på gaden?

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2013, 13:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Okey så det med begrænseren må jeg fixe på en anden måde, måske man kan få en ekstern enhed der kan gå ind over omdr signalet og cutte tændingen ved xxx antal omdr. Ellers må det udelukkende handle om at retardere tændingen så meget at den ikke viser synderlig meget effekt.

Spjældhusene kommer til at sidde stk vis for hver cylinder, jeg mangler "bare" at få lavet en overgang fra topstykke til spjældhuse. Jeg har fået fingrene i noget M3 indsugning og taget spjældene derfra, skåret dem over 3 og 3, og så skal jeg have lavet noget plenum kammer til dem. Det projekt bliver nok først hen over efteråret.

Men nu hvor jeg har motorstyringen kan jeg ligeså godt få den monteret og kørt ind til motorens nuværende setup, den kører fint allerede men har sine begrænsninger mht original ECU'en.

Jeg har lige siddet og fedtet lidt med ledningerne til MS, og har 4 "løse ender". 2 x gul, 2 x grøn og 1 tynd sort.


indtil videre har jeg fundet disse ledninger:

rød & sort = indsugningstemp føler

rød = vandtemp

2 x rød = TPS

Tyk rød = +

sort = stel

grøn = tænding / igniter

2 x sort = dyser



Motorstyringen har siddet på en AE92 med 4AGZE motor og turbo, så på den måde har jeg fundet ud af de ovenstående ledningers funktion, men der var lige de 5 ledninger som jeg er i tvivl om. Jeg synes ikke jeg umiddelbart kan finde pin out til en MS V 2.4, men leder videre.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2013, 14:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Ms version 2.4 er en boks fra Turbomotor.dk. pinout = http://www.turbomotor.dk/v3pin.pdf

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2013, 14:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Jeg har skilt boksen ad for at se versionsnummeret og der står rigtignok at den er fra turbomotor. Men du giver mig et pin-out til en version 3.... er det samme pin-out til version 2.4, for når jeg kigger på billederne af pin-out til en V3 har ledningerne andre farver, men det er måske ikke farverne jeg skal gå op i men mere hvilket ben ledningen sidder på. ?...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2013, 19:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Er rimelig sikker på v3 fra rene har samme pinout som v2.4 :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2013, 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Aha, ja så skal jeg lige kontrollere ledningerne direkte på printet og i stikket, men så er det jo sådan set lige til at gå til. Fedt nok, jeg må igang med loddekolben og få et tilsluttet.

Jeg har også fået fat i et AEM AFR ur med WB sonde, som jeg kan tilslutte samtidig, så tør jeg også bedre at rode lidt med det selv mht opstart og indkøring. Der kommer nok lidt flere spørgsmål hen ad vejen, men tusind tak for hjælpen indtil videre :up:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2013, 08:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Hvorfor bekymrer du dig om effekten (hvis du bliver stoppet), når du monterer spjæld på den?

Den bliver ikke mere lovlig af at have org. effekt på eftermonterede spjældhuse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2013, 10:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis du ikke har tænkt dig at bruge launchcontrol, så kunne du bruge den som alternativ begrænser :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team