Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 19:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Qualitec.dk skrev:
Hej Jens.

Tak for de fine ord :)

Det da jo var en rigtig god dag og der var mange der fik noget ud af det har jeg bestemt mig for at holde et kursus mere..

Det bliver den 19 maj hvis der skulle være nogle interesseret.. !
http://qualitec.dk/p/520/1-dags-kursus-19-maj

Fik også en god anmeldese af en anden så hvis der er nogle der vil læse det så kik herind:
http://www.tuningafbiler.dk/index.php/m ... meldeleser

Til dem der kunne tænke sig et 3 dags kursus:
http://qualitec.dk/p/521/3-dags-kursus-3-5-maj

God dag til jer alle.. !

-Anders

Er der ikke basis for et PID controller kursus? Specifikt hvordan man tuner de tre konstanter og hvordan man håndterer open og closed loop med precontrol?

..Så er jeg nemlig på :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Det tror jeg desværre ikke jeg kan bruge en hel dag på.
Ved heller ikke om der er nok interesseret til sådan et kursus.. ?

-Anders

Titel: vems
Junior Medlem

TB206HDI

For nogle år siden var jeg på kursus i analog processstyring og her fik vi udleveret en PID historie om brøndmesteren og hans tre sønner som jeg har lagt ud på min side.
Det er en meget forkortet og let læselig version af området set i forehold til andre bøger der er på 250 sider.

Håber det kan hjælpe dig lidt. Se historien her http://www.vems.dk/cart/dokumentation.php

\peter

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Så var jeg også ude og Lure på Anderses kursus.
Syntes det var et godt begynderkursus, hvor vi gik igennem hvordan de forskellige komponenter skulle forbindes til en Vems styrring.
Derefter gik der en del tid med hvordan alle grundindstillingerne skulle forstås, samt teoretiske fif til hvordan man fik en lækker tomgang osv.
Til sidst legede vi lidt med en gammel mondeo hvor der blev advanceret lidt frem indtil LPP blev fundet, mens der blev kørt "live VE". Og hvordan man fik alt dette til at gå op i en højere enhed.

Set i bakspejlet af, at kurset er 1 dag så nåede vi godt ud i alle krogne, dog kunne det have været sjovt at tage et par timer mere evt med den fysiske installation.

Også kunne det have været sjovt at have haft Peter Jensen med ind over, og have gjort det endnu mere teknisk :)

Mvh

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Jeg vil bare lige skrive at jeg har set på BG at der nu køre 2 nye kurser i januar.
Et i Jylland og et på Sjælland.
Håber at der vil værer stor deltagelse på begge kurser, så vi får nogle nye rigtig sjove biler ud at køre.
Så går du lige som jeg gjorde for et par år siden og ikke rigtig kan komme i gang med de mystiske motorstyringer, så er der ingen undskyldning.
Jeg kan se at prisen er steget lidt, men de penge vil stadig være givet godt ud.
Håber at der er nogle nye bruger af motorstyringer der får et godt kursus, og måske vil fortælle hvordan det gik.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

dykkerdahl skrev:
Jeg vil bare lige skrive at jeg har set på BG at der nu køre 2 nye kurser i januar.
Et i Jylland og et på Sjælland.
Håber at der vil værer stor deltagelse på begge kurser, så vi får nogle nye rigtig sjove biler ud at køre.
Så går du lige som jeg gjorde for et par år siden og ikke rigtig kan komme i gang med de mystiske motorstyringer, så er der ingen undskyldning.
Jeg kan se at prisen er steget lidt, men de penge vil stadig være givet godt ud.
Håber at der er nogle nye bruger af motorstyringer der får et godt kursus, og måske vil fortælle hvordan det gik.

nåede ikke og komme med sidst, og nu sys jeg prisen er blevet for voldsom desværre :?

Titel:
Mester Medlem

Thomas. Du tager bare pølsemix med næste gang,så ordner vi det på bagsmæk på ford :tooth:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Thomas h p
De penge kan være givet godt ud, hvis de kan forhindre et fejlkøb eller at man kommer til at brænde en føler af mm.

Titel:
Junior Medlem

jeg kunne rigtig god tænke mig lærer om mpotorstyring. er det et godt kursus at ta på?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Er det ikke stadigvæk bare et begynder kursus ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time