Spirillen skrev:
[Der er også en anden grund.
Der kommer meget større trykpulser i fuelrailen når den åbner alle dyser på een gang, fremfor hvis den kun åbner 1 el. 2 dyser af gangen.
Men om det i virkeligheden betyder noget, hvis du ellers kan holde tilstrækkeligt benzintryk, i hele fuelrailen, og at railen holder til de trykbølger der opstår når de lukker allesammen på een gang(det gør den selvfølgelig), er en anden sag?
Men ved MEGET store dyser(eller 8 pænt store), kan der jo komme en ret betragtelig forskel benzintrykket, hvis din fuelrail ikke er gearet til det, jeg ved godt , at det er en anden historie.
Nu har jeg prøvet at køre 24x lavohmsdyser på hver 450ml på samme motor med alt fra tomgang til 100% DC, og jo, trykket varierer i dysebroen, men faktisk ikke så meget som man skulle tro. Utroligt hvad nytte det kan gøre at give regulatoren en chance for at reagere, dvs sætte en stump slange imellem!
Hvis du sætter MS til batchfire, så veksler den dyserne parvis, samt jeg skyder dyserne 2x pr cyklus, og så er det meget begrænset hvor stort det (fiktive) problem reelt er.
Der hvor man kan rende i problemet er på motorer med voldsomt store dyser, der skal køre tomgang. Enten snakker vi meget høje cylinderydelser, eller overdimensionerede dyser så.
Hvis vi antager at skidtet er dimensioneret bare nogenlunde, så har vi kun de høje ydelser tilbage, aka motor bygget til race. Går vi op i at den kan stå tomgang med 1% DC på dyserne med en mønt på højkant af toppen, når der er hugget grov udstødning, gale knaster, m.v. på motoren for at få den høje ydelse? Måske nogen gør, men det er ikke helt normal opførsel
Det er der man skal til at se på det eksakte antal knastgrader vi vælger at sprøjte ind på, eller hvis der feks er emissionsproblemer(nogen har tunet en for ny bil, og derfor har opdaget at bilen ikke kan synes længere
)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!