Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Nogen grund til at MS1 Brugere med turbomotor boksen vælger HI-Res coden ? overvejer selv at smide den Hi-res code på min egen MS1 boks, for at se om den køre lidt bedere

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
HenrikGM skrev:
Tunerstudio har faktisk et par "nær død motorer" på samvittigheden. Den kan komme i tanke om at lave kaos i faste settings du ikke kan se hvis din serielforbindelse ikke er ok, og den fortæller dig ikke at det er et problem. MT kommer trods alt som regel med en fejl, hvis det ikke passer med det programmet forventer.

Det går helt af H til med sikkerheden hvis man kører forbindelsen trådløst, eller via USB.

Tunerstudio er imo ikke stabil nok til en nybegynder, men hver sin lyst.

Hvad angår MS2, så er det værd at tænke over at CPUens filter kan skjule at RPM signalet er noget kolort, og dermed bliver det lidt sjovt at snakke om tændingsvinkler(faktiske!). Det ser den almindelige bruger ikke. MS1 derimod skaber sig, så man kan se det, men det medfører så også at fejlen er tydelig, på både godt og ondt. Personligt tror jeg man opfandt det filter af to årsager, dels for at imødegå diverse tossede ledningsføringer, dels for at matche de mere kommercielle styringer.

Jeg personligt vil hellere have noget der fortæller mig at der er et problem, end håndtere et maskeret problem.

Jeg tror læringen skal være at blot fordi man ikke kan SE det, så betyder det ikke at det ikke ER der.

Den version jeg kører, skal da ellers nok give lyd hvis der er noget der ikke stemmer.
Du har ret i at de tidligere versioner kunne, lidt underlige problemer. Har faktisk prøvet det på min egen, at den gik ud da TS blev åbnet, og først var klar igen efter at det hele var blevet rettet til i megatune. Dette ligger dog ~2 år tilbage, hvor programmet jo ikke var i nærheden af hvad det var i dag.

Det er lidt sjovt at man kan have to så forskellige opfattelser af samme program.

Ang. omdrejningerne, som jeg husker at have læst det i manualen, så bruger MS 1 en opløsning på 100 rpm, imens MS II køre med en opløsning på 1 rpm og derfor laver et gennemsnit over 100 rpm.
Så jeg vil nu da mene at hvis spikes'ene på signalet er så store at det har reel betydning vil det tydeligt fremgå.
Min begrænsede erfaring siger ihvertfald at man ikke er i tvivl hvis noget ikke er korrekt med MS-II

Har ikke lige kunnet finde der hvor det står beskrevet i manualen, men mon ikke der er andre der kan. :lol:

Titel:
Moderator

JDJ skrev:
[Ang. omdrejningerne, som jeg husker at have læst det i manualen, så bruger MS 1 en opløsning på 100 rpm, imens MS II køre med en opløsning på 1 rpm og derfor laver et gennemsnit over 100 rpm.
Så jeg vil nu da mene at hvis spikes'ene på signalet er så store at det har reel betydning vil det tydeligt fremgå.
Min begrænsede erfaring siger ihvertfald at man ikke er i tvivl hvis noget ikke er korrekt med MS-II
:

Den med opløsningen, der skal vi lige passe på en gang. Pas på du ikke sammenligner pærer med bananer. Du kan sætte MT op så den kun VISER rpm med 100rpm af gangen. Det er ikke helt det samme som at opløsningen er 100rpm af gangen.

Jeg ved at på MS1 der sladrer den til slutbrugeren, hvis feks nogen har strejfet en tand på triggerhjulet med en fil feks, eller hvis der sidder en sejseperle på en af tænderne, så kan du se det i et triggerlog(det er der TS har sin største anvendelse!).

Det kan du kamuflere med filtersettings i MS2, MEN det relle output mister du kontrol over i en eller anden udstrækning, og dermed bliver det lidt so-so at snakke om opløsning.

Blot fordi pc softwaren kan vise RPM med feks 3 decimaler, så betyder det langt fra at du har 1/1000del rpm reel opløsning.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Hej alle. Tak for de mange inputs.

Jeg prøvede også at kigge på en triggerlog igår, som så var fejlfri, tiltrods for TS viste 0 rpm.

Jeg sad med grå hår til sidst, men fik bikset det MT, og idag fik jeg så koblet den på bilen, og det spillede bare 100% MED omdrejningssignal.

Men jeg synes ikke at kan finde nogen korrektionsfaktorer, IAT/CLT korrektion er slået fra, dog kører den 7graders idle-tænding under 1200 omdrejninger, og det stemmer med det den opgiver i dashboardet ved tomgang.

Men alt derover stemmer ikke helt overens

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time