HenrikGM skrev:
Tunerstudio har faktisk et par "nær død motorer" på samvittigheden. Den kan komme i tanke om at lave kaos i faste settings du ikke kan se hvis din serielforbindelse ikke er ok, og den fortæller dig ikke at det er et problem. MT kommer trods alt som regel med en fejl, hvis det ikke passer med det programmet forventer.
Det går helt af H til med sikkerheden hvis man kører forbindelsen trådløst, eller via USB.
Tunerstudio er imo ikke stabil nok til en nybegynder, men hver sin lyst.
Hvad angår MS2, så er det værd at tænke over at CPUens filter kan skjule at RPM signalet er noget kolort, og dermed bliver det lidt sjovt at snakke om tændingsvinkler(faktiske!). Det ser den almindelige bruger ikke. MS1 derimod skaber sig, så man kan se det, men det medfører så også at fejlen er tydelig, på både godt og ondt. Personligt tror jeg man opfandt det filter af to årsager, dels for at imødegå diverse tossede ledningsføringer, dels for at matche de mere kommercielle styringer.
Jeg personligt vil hellere have noget der fortæller mig at der er et problem, end håndtere et maskeret problem.
Jeg tror læringen skal være at blot fordi man ikke kan SE det, så betyder det ikke at det ikke ER der.
Den version jeg kører, skal da ellers nok give lyd hvis der er noget der ikke stemmer.
Du har ret i at de tidligere versioner kunne, lidt underlige problemer. Har faktisk prøvet det på min egen, at den gik ud da TS blev åbnet, og først var klar igen efter at det hele var blevet rettet til i megatune. Dette ligger dog ~2 år tilbage, hvor programmet jo ikke var i nærheden af hvad det var i dag.
Det er lidt sjovt at man kan have to så forskellige opfattelser af samme program.
Ang. omdrejningerne, som jeg husker at have læst det i manualen, så bruger MS 1 en opløsning på 100 rpm, imens MS II køre med en opløsning på 1 rpm og derfor laver et gennemsnit over 100 rpm.
Så jeg vil nu da mene at hvis spikes'ene på signalet er så store at det har reel betydning vil det tydeligt fremgå.
Min begrænsede erfaring siger ihvertfald at man ikke er i tvivl hvis noget ikke er korrekt med MS-II
Har ikke lige kunnet finde der hvor det står beskrevet i manualen, men mon ikke der er andre der kan.