Morten VJ skrev:
Glem alt om de intilligente moduler.
De er smatre moduler der varierer opladningstiden ift spændingen.
Og ikke ift. spolen.
Jeg havde den opfattelse at det var strømmen spolen trak og ikke spændingen der fortalte hvor spolen var henne i opladningsfasen og derfor den modulet brugte til at "beregne" dwell tiden ... alle spoler jeg kender får 12v når styringen steller dens "minus" side ( og vi ser bort for old school spoler med formodstand aka spændingsdeler) og derved oplade's spolen .. hvis den eg. starter med at trække 9 Ampere og efter en kort tid falder til ½-1A så antager modulet at spolen er fuldt opladet (dette burde ske inden for max 4µs) ... denne "tidskonstant" forstiller jeg mig løbende bliver gemt i modulet og brugt til næste "beregning" af dwell som så igen bliver analyseret og dets korrigeredet tids værdi igen gemt til næste tur igennem løkken... denne korrigerede beregning behøver nok kun ske ved for hver 100-300-500 eller mere rpm ændring og hvis det er et rigtigt intelligent modul så kunne den nemt have et lille rpm basseret map med eg 1x10 eller 1x20 bins .. men igen dette er kun max 50% facts og resten en forstilling om hvordan dette modul fungerer..
Morten VJ skrev:
Så medmindre dine spoler har samme elektriske egenskaber, som spolen til et smart modul.
Så er tanken dødfødt.
Indstil din dwell istedet, det kommer du længere med.
MVH
Morten
Det er vidst nok rigtigt at Edis moduler er lidt kritiske med hvilken spole(r) den arbejder med ... men da den jo måler strømmen selve spolen trækker så kompenserer den vel til en hvis grænse for hvilken spole du smider i enden på modulet ... og hvordan bestemmer du via ms hvilken dwell modulet skal bruge ?? det kan godt være at ms, og andre programmerbare motorstyringer der kan bruges sammen med Edis, har en smart måde til at kommunikerer med modulet.. men er Edis klar til bare at få tilsidesat dens interne "dwell funktion" med hvad motorstyringen nu finder på ??
Det skal lige nævnes at jeg ikke har rodet ret meget med Edis da jeg bedre kan lide at min motorstyring tager sig af alt hvad der forgår i, ved & med min motor, så selvom Edis har et velfortjent godt rygte.. så er jeg bare personligt ikke hoppet på Edis "bølgen" .... endnu