Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2009, 19:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
en FMJ koster heller ikke alverden hvis man selv vil nulre ledninger og mappe.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2009, 20:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Spirillen skrev:
Hvis du finder på noget i nærheden af 4-5000,- så er MS eller lignende altså løsningen.

Mener at have set for et par år siden, nogen der kørte MS som Piggybag?


Hvis du er i 4-5k så er MS løsningen, derom ingen tvivl i min verden.

MS kan godt køre som piggyback, du skal bare handikappe den tilstrækkeligt, så bliver det en piggybag. I sin u-handikappede version(korrekt tilsluttet!), så er det altså en fuld programmerbar motorstyring, og der er mange elektrikkere der har kunnet montere sådan een på en bil før på en bil der var mere besærlig end en ældre volvo 700serie.

For det ikke skal være løgn, så tillader din 700serie volvo at du starter med feks brændstof, og lærer det før du tager tænding med, alt imens den originale styring stadigt kører det meste af bilen. Step-by-step montering....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2009, 20:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
ok,tak for svarene..
jeg har bare fornemmelsen af at man løber ind i mange problemer med megas...hvis den originale styrebox skal byttes ud med ms,så har det vel også effekt på mere end bare motorsignaler?og synes det kan mere end hvad jeg behøver.
det eneste jeg bekymrer mig om i mit projekt er tændingen,benz er ikke noget problem at få mere af...
lige nu har jeg en chip fra bsr som er lavet til max 0,9bar, men derover bliver tændingen jo noget skidt..så netop derfor vil jeg godt have noget hvor man selv kan retardere tændingen yderligere efter hvor meget tryk man kører med,når jeg skal over 0,9bar(regner med 1,2 ca så de fleste originale ting stadig kan være lidt med)..

vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2009, 15:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
sådan en stand alone motorstyring VEMS,Megasquirt osv hvis man monterer sådan en,kan man så ikke bruge de originale følere som sidder på motoren?trigger,tps osv...

vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2009, 16:55 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Langt hen af vejen jo. Hvis din orginale motorstyring kan læse signalet så kan aftermaket motorstyringer som regel også. Det bør de kunne IMO.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2009, 05:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvilke sensorer der kann genbruges, kommer meget an på styringen.
Der er nogen der kun vil have deres egne sensorer.

Jeg kan kun udtale mig om MS
Her kan du ikke bruge gasspjælds kontakten, da der kræves en TPS af potentiometer typen.
Selve giveren til krumtaps position kan bruges, men ikke signalet!

Motronic bruger et specielt system hvor den læser hastigheden på startkrandsen,
og positionen med en forhøjning på svinghjulet, der bruges 2 sensorer til det.

Mig bekendt er der ikke noget system der kan læse det signal.

Der er 3 alternativer.

Svinghjul og giver fra en b230f motor (60-2)

Modeficere en strømfordeler fra en b230a motor, den med hall giver.

Eller lave sit eget triggerhjul, og montere det foran på svingnings dæmperen, sammen med en passende giver.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team