BANDIT skrev:
[
Grundmodellen og pricippet er vel stadig det samme , kunne da forestille mig at en manual til de tidlige modeller ikke er helt ubrugelig til de nye
Hmm, nja.
Grundmodellen var kun brændstof, kun fordeler baseret, 8x8 tabel.
Idag er de bedste MS med dual trigger, både VR og digital,6x tændspoler, understøtter alt fra fordeler tænding over "auditrigger" til V12 wastedspark, 8x brugerkonfigurerbare udgange der kan lave alt fra shiftlight til tacho-out eller nos, understøtter 12x+ lavohmsdyser, har EGT, dual mapsensor, for+bagakselsensor til antispin, og mere endnu.
Manualerne er selvsagt vidt forskellige, alene baseret på ovenstående.
Men man kan jo slå alle de smarte ting fra, og starte med kun brændstof.
MS kan jo helt enkelt handikappes til kun at bruge mapsensor og RPM til at udmåle brændstof efter. Så er det blot et avanceret MF2 anlæg. Mere simpelt bliver det ikke. Så kan alle vokse med opgaven i takt med at der kommer flere og flere sensorer på, og man bliver mere og mere erfaren.
Jeg tror da iøvrigt ikke der er mange der bruger den originale primitive code fra dengang MS var barn, og tror da hellerikke du kan finde den orignale manual længere, men jeg har ikke ledt efter den.
Principperne er dog ens, men brugen er blevet helt anderledes.
Som dengang en autoradio havde 2 knapper, en til lydstyrke og en til kanal, imodsætning til et multimediesæt med GPS i en nyere bil. (groft sagt)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!