Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Der findes tidspunkter i ens liv hvor man ønsker at kunne spole filmen tilbage.
Og dette er et af de tidspunkter.
Undskyldningerne kan være mange, og egentlig totalt ligegyldeig.
Men jeg kan da i rækkefølge nævne
Forfængelighed. For mange øl, varmen. og noget klyt af en turbo montering.
Desvære (for mig) nok mest forfængelighed.
Egentlig undskylder det ingenting.
Jeg kan kun indrømme at jeg har opført mig som en idiot.

Jeg har sendt en PB med en ubetinget undskyldning.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Undskyldning

Jeg har modtaget en PB med en undskyldning fra Morten VJ, og også læst hans ditto indlæg herover.

Da hele miseren beror på misforståelser og fejlagtige oplysninger, vil jeg samtidig benytte lejligheden til at beklage mine lidt "Kontante" svar.

Så alt forladt og lad os komme videre i teksten.

Mvh
Camilla

Titel:

Det værst tænkelige der kunne ske er vel at den kina turbo slet ikke fejler noget :oops:

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland.
var der så nogen på sjælland, der kunne mappe MS :?: :?:

Da flere har ønsket at høre hvad historien endte med, har jeg beskrevet forløbet her:

Ca. 1 juni 2008 henter jeg bilen i ---hvor XXX har bygget og installeret en nyrenoveret motor med turbo i min bil. Den er lavet med nye smedede stempler, oliekøler, Megasquirt motorstyring, Wideband sonde, osv,osv samt en oliekølet T3 Turbo af asiatisk oprindelse.

Jeg triller hjemad med 110-140 km/t på motorvejen, da motoren lige skulle køres til, da ”Indmaden” er ny. Resultatet er da også omkring 13 km/l, hvilket er ret godt iflg min mening. Nå men bilen kører problemfrit hele vejen til København, hvor jeg parkerer den i vores underjordiske parkeringsanlæg.

Dagen efter vil jeg ud og køre en tur i bilen, men bemærker en olieplet på gulvet under motoren, og tænker straks Ååååååh nej, ikke nu igen………………………!
Men mailer XXX at der er lidt oliespild, men han har desværre 2 ugers ventetid før han kan kigge på den, men jeg kan jo køre den på mit alm. værksted, så kan de lige fikse en olieslange som han mener skal spændes, og så vil han betale dem for det. Udmærket ide, da jeg samtidig slipper for at køre til --- igen.

Så af sted til mit alm. værksted XXX. Det skal siges at jeg har brugt det værksted igennem flere år med udmærket resultat, men at værkstedet i april måned er blevet solgt til en ny ejer XXX. Så jeg forelægger ham problemet og spørger ham samtidig om de har styr på at rode med sådan noget turbo halløj, eller om jeg skal køre bilen ud til et værksted med speciale i turboer.
Men det kan de sagtens klare, da de har en mekanikker ansat som har arbejdet meget med turbobiler, så ingen problemer der, det kan de sagtens klare.
Bilen bliver afleveret og de kigger på sagen, og konstaterer med et ”Superkamera” at der løber olie ud af tilgangen/Olietrykslangen ved indgangen i toppen af turboen, præcis som XXX havde sagt. Nå men det kan de ikke lave uden at tage turboen ned, så jeg siger OK, og de tager den ned, men så starter al balladen. For nu kan omløberen/Niplen ikke drejes rundt uden at turboen skal adskilles osv……….Jaja, så gør det.

De får så bikset den sammen igen & starter bilen op, triller en tur og så drypper den olie igen…….SUK!
Så konkluderer de at turboen må være revnet og derfor drypper olie når den bliver varm, de viser mig turboen samt noget de mener er revner (Eller støbegrater?). Så dommen er at sådan en Kinaturbo er lige til brokkassen, så det giver ingen mening at montere sådan nogen, nej køb noget originalt den flower også MEGET bedre da den der sidder på er en konstruktion som SAAB brugte i starten af firserne……………………………!
Desværre vælger jeg at stole på dem, og kontakter selv xxx og spørger om en turbo der skal være plug & play på´den motor,manifold mv. som jeg har. Svaret er en Garett T3 300 HK er lige til at smide på.
Værkstedet tager ud og køber den turbo hos xxx, men konstaterer at den ikke passer på forrør, olietilgang, trykslange samt skal have vandtilslutning ellers ville den revne lige som den anden turbo ????
Nu begynder jeg at blive lidt bekymret for omkostningerne ved hele denne missere. Så jeg spørger mekanikkeren som arbejder med bilen om hvor mange timer han har brugt indtil videre og ca. hvor mange han forventer at bruge endnu. Svaret er ca. 10 timer & han mener at ca. 6 timer mere skulle kunne gøre det. Nå men nu er vi jo i gang og jeg siger til ham at hvis der skal bruges yderligere tid på sagen skal de kontakte mig først.
Så bruger de yderligere ca. 2 uger på at lave forrør om og samle den, men de kan ikke finde ud af hvilke studser osv. de skal bruge, så de bruger meget tid på at undersøge muligheder.
Til sidst er bilen omsider færdig, men de har sat ladetrykket til Grundtryk på 0,4 bar (Siger de, det viser sig at den nærmere har 0,9 bar) og at bilen skal indkøres/justeres igen. Regningen præsenteres & betales, samlet kr. 29.375 for det hele inkl. 2 nye kørelyslygter.
Så jeg kører den til ---, hvor de smækker laptoppen på og konstaterer at det map den kører med er 100% OK, så kør du bare hjem igen.
Men inden vil jeg jo gerne have pengene tilbage for min Kinaturbo, inget problem siger XXX, men lad os dog lige se hvad der er sket med den. Så op på bordet og undersøges, intet at se udover støbegrater, så 10 Bars tryk på den indvendigt & væske på den udvendigt, så vil vi jo se bobler der hvor den er revnet.
Men surprise, for den fejler ingenting. Så bliver jeg sgu gal og på hjemvejen kører jeg direkte til XXX og siger en masse ubehagelige ting om plat,svindel & uduelighed.
Så jeg smider turboen på bordet og siger hvad er der galt med den. De kigger lidt på den og påstår at vi har ombyttet den med en anden der ikke fejler noget og prøver at tage rø… på dem.
Nu mit temperament ved at løbe af med mig, og de får en verbal overhaling samt beskeden at den turbo ikke har været udenfor mit synsfelt siden de afleverede bilen til mig. Selv i --- foreslog de at de kunne tage den med hjem og teste den, hvilket jeg afslog af ovenstående årsag og krævede den testet imens jeg kunne se på. Derved ingen mulighed for noget fusk. (Stoler snart ikke på nogen i den branche mere).
Men jeg spurgte jo til mine kr. 29.375 (inkl. nye kørelyslygter) som jeg jo havde betalt for at få udskiftet en turbo som ikke fejler noget. Men jeg og de jyske platugler forsøger bare at tage rø… på dem osv.
Enden på historien var at jeg efterlod turboen dernede så de kunne kigge yderligere på den. Da de så havde kigget i 2 uger tog jeg derned igen og fik en dekort på kr. 8.000, selvom de stadig fastholdt at vi havde byttet om på turboerne.
Så går der et par dage, så ligger der igen en plet under bilen……………………………………………………!
Nå ned på værkstedet igen, det må vel være en garantisag, og det viser sig at det er kølervæske fra vandtilslutningen til turboen. Det bliver lavet uden brok og jeg henter bilen igen.
Så går der igen et par dage, så ligger der igen en plet under bilen (Denne gang olie), så af sted på værkstedet igen, hvor de konstaterer at det er olietilgangen til turboen der er utæt, så de kontakter xxx, som fortæller dem at de har brugt noget forkert ”Locktite” som ikke er tilstrækkeligt varmebestandigt til brug på en turbo. Så af med turboen igen og tætne osv. med de rigtige materialer, samle og så er den klar til afhentning.
Jeg henter den men allerede i første lyskryds, ser jeg i bakspejlet at der vælter olierøg ud af udstødningen. (Jeg tror først at der er ild i bilen, så meget ryger den). Så retur til værkstedet og spørge, Hvad hel…. har i nu lavet, den virkede jo fint da den kom herned?
Efter lidt gåen rundt om bilen (Dæksparkende) kommer de til den konklusion at mekanikkeren der har samlet den nok har kommet en liter olie for meget på og da turboen sidder meget lavt på bilen, kan den have problemer med at komme af med olien fra returløbet til bundkarret. Så de beholder ”patienten” og tapper lidt olie af, kører lidt i bilen og siger at nu er den klar. Den ryger stadig lidt, men meget mindre end før og resten af rygeriet vil forsvinde når den lige får brændt de sidste olierester af.
Jeg henter den og præcis som sidste gang vælter røgen ud af den……………………………….DOBBELT SUK!
Tilbage til værkstedet igen………………Godt gal i skralden. Denne gang afmonterer de turboen som de sender ind til XXX, som skifter div. pakninger samt skifter en ”Væg” (?) samt giver en regning for rep. af turboe på lidt over kr. 3.000 da de siger at det er monteringsfejl der har ødelagt den. Bilen bliver samlet igen af XXX. Dog køber de noget olie med fra XXX 10W-60, da de får at vide at den olie de har hældt på er forkert. Så jeg henter bilen og får lov til at betale 450 kr for olien…………………………………………………………………………………………………….!
Nu virker det hele, bilen ryger ikke, drypper ikke og kører fint.
Den skal bare ved lejlighed have lidt finjustering af tomgangen i Megasquirt samt have skruet ladetrykket lidt op.

Rettet da firmanavne ikke kan nævnes iflg. reglementet.

Moderator

Titel:
Mester Medlem

Hvorfor lige pludselig ikke det.
Kan da se der er nævt firmanavn tidligere i tråd...
Eller gælder det kun bestemte firma'er

Det er dig selv der starter tråden, og hentyder til firmaer og privat personer som folk godt kan læse imellem linjer...
Når det så rammer tilbage til din brors firma, må navne lige pludselig ikke næves, det syntes jeg satme er mærkeligt...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Supra MK4 skrev:
Hvorfor lige pludselig ikke det.
Kan da se der er nævt firmanavn tidligere i tråd...
Eller gælder det kun bestemte firma'er

Nej det gælder kun negativ omtale.
Og det var forkert formuleret.
Citat:
3) Af princip ønskes dårlig omtale af virksomheder og personer udeladt i forummet på pp - uanset om det af brugere syntes berrettiget eller ej. Rettelser jf. pkt. 3 sker således på et helt objektivt grundlag, der er altid to sider af samme sag og der ønskes ikke stillingstagen i den retning. Derfor, har du haft en dårlig oplevelse så kontakt det pågældende firma og søg at løse konflikten der. Vurderes det af moderator at der er tale om en decideret hetz/tilsvining af en virksomhed eller person, slettes hele tråden omgående. Er der tale om en konflikt i en ellers faglig interessant tråd, vurderes det hvorvidt enkelte indlæg i tråden kan slettes.

MVH

Morten

Titel:
Mester Medlem

Morten, hvad hjælper det og slette mine indlæg, du har selv starten denne tråd, og der er ikke dårlig omtale af nogen firmaer, men bare skrevet hvad der er blevet lavet...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Læs venligst pb.

MVH

Morten

Morten VJ, du starter selv en tråd om en bil du intet har haft at gøre med, den bil beskriver du så enhver kan se hvem der har lavet tingene på bilen. Du fremsætter en kraftig negativ kritik af det udførte arbejde.

Alt det er åbenbart OK.

Men når det viser sig at det er det værksted som din bror arbejder hos som er dem der i virkeligheden har kvajet sig gang på gang, så kommer din cencur pen frem og ingen må nævnes.

Tal lige om at kaste med sten når man selv.................!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time