Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Morsø
jeg køre megatune 2,25. Jeg har ikke skærmet kabel. Det burde jeg ha. Ved det. :D

Ellers så bare to ledninger fra vr til MS boks. Motoren er født med EDIS. Men alt det ledningsnet og tændingsmodul er fjernet. Så nu kører jeg med bosch amplifer tændsingsmodul. Så min vr-sensor og triggerhjul er det originale..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
ham_sirl skrev:
jeg køre megatune 2,25. Jeg har ikke skærmet kabel. Det burde jeg ha. Ved det. :D

Ellers så bare to ledninger fra vr til MS boks. Motoren er født med EDIS. Men alt det ledningsnet og tændingsmodul er fjernet. Så nu kører jeg med bosch amplifer tændsingsmodul. Så min vr-sensor og triggerhjul er det originale..

jeg spurgte ikke til megatune, men til hvilken elektronik version du bruger :)

mit råd er find et skærmet kabel til din vr sensor eller skift til en hall lign sensor med lavere udgangsimpedans og veldefineret logisk digital signal (0-5v eller 0-12v).

Titel:
Junior Medlem

Øhh ja. godt spørgsmål. Det er et jeg har købt Henrik GM. Msns extra hedder det dét?

Hvor tyk skal selve ledningerne være til vr sensor? Jeg har noget skærmet kabel, med det er ikke ret meget tykkere end tlf ledning.

Titel:
Senior Medlem

ham_sirl skrev:
Øhh ja. godt spørgsmål. Det er et jeg har købt Henrik GM. Msns extra hedder det dét?

Hvor tyk skal selve ledningerne være til vr sensor? Jeg har noget skærmet kabel, med det er ikke ret meget tykkere end tlf ledning.

set fra et elektrisk synspunkt er der ikke de store krav til tykkelsen, der løber tæt på ingen strøm i. Der skal bare være en god tæt skærmstrømpe.

jamen fint så kan henrik sikkert fortælle hvad du har under hjelmen på boksen, men som jeg husker det har han haft vr-conditioner et stykke tid.

Titel:
Junior Medlem

Ok. Så burde jeg kunne bruge det jeg har.

Jeg har os snakket meget med henrik. Tror den ender med jeg skal ha bilen ned til ham, så han kan indstille den. Men selvfølgelig først når det hele er i orden..

Nu må du bære over med mig, men hvad er vr-conditioner? :D

Titel:
Senior Medlem

ham_sirl skrev:
Ok. Så burde jeg kunne bruge det jeg har.

Jeg har os snakket meget med henrik. Tror den ender med jeg skal ha bilen ned til ham, så han kan indstille den. Men selvfølgelig først når det hele er i orden..

Nu må du bære over med mig, men hvad er vr-conditioner? :D

en vr sensor giver en puls hver gang der passere en tand, men den inducerede spænding afhænger af hastigheden hvorved tanden passeres. Ved tomgang vel omtrent 0,6vpp og ved 6000 omdr ca 50vpp som eksempel.

Det er ikke lige noget MS cpu´en kan bruge til noget. den skal bruges et signal der veksler mellem 0 og 5v.

En vr-conditioner laver det meget variende signal fra vr-sensoren om til et 0-5v signal :)

Titel:
Junior Medlem

Okay. jamen så må der jo være en VR-conditioner bygget i boksen.!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du kan jo evt lægge en msq og log op her!

Titel:
Moderator

ham_sirl skrev:
Okay. jamen så må der jo være en VR-conditioner bygget i boksen.!!

Din boks har dual trigger, både dual VR og dual Digital. Som den er sat op pt er den til enkelt VR sensor via LM1815 VR=>Digital sat op til fuld adaptiv funktion. Meget sjældent med støj på den konfiguration. Er du sikker på du har spikes, og hvor kommer det, hvordan og sammen med TPS, eller?

Hej Xillur....har du ikke været "væk" et stykke tid?
Ja, du husker ret, VR-conditioner har været der et godt stykke tid, og du har helt ret i at digitale sensorer er at foretrække frem for VR, især hvis der er skærmproblemer!

Ikke så længe siden jeg opdagede en VR baseret installation med spikes havde to forskellige længder ledning på de to signalbærende ledere, hvoraf den ene var stellet ~40cm ude i nettet. En flytning af det stelpunkt på 40cm gjorde hele forskellen på om den spikede i vildskab, eller om alt spillede perfekt. På skopet samlede den alt muligt lort op som en anden antenne, hvis det stelpunkt ikke sad de originale 40cm.....Ikke verdens nemmeste finurlighed at spotte!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

HenrikGM skrev:
Hej Xillur....har du ikke været "væk" et stykke tid?

Jow, der har været flytning, salg af 2 biler samt køb af 3 brugte biler (læs: når man køber brugt, køber man en anden mands problemer)mellem mig og powerpage/megasquirt :)

Men nu er jeg igang igen, denne gang med en 100% sjov bil, dvs ingen afhængighed af, at den skal virke mandag morgen. Ja du har vel set den under "garagefuskerne"? http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=19602

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time