VAG mekaniker skrev:
På bobbel er der ikke forskudt nogle cylindre, der er ikke forskudt nogle krumtap søler..... MEN "knasten" i strømfordeleren ud for cyl 3 er forskudt X antal grader for ikke at give for meget varme på lige DEN cyl!!
En oplysning som ikke har en skid med dette indlæg at gøre

Det er rigtigt, jeg kunne godt huske at det havde noget med varmen og den ene cylinder at gøre, men jeg kunne ikke huske hvad de havde ændret
Om oplysningen har noget med indlægget at gøre vil jeg nu mene, da alle de nævnte motorene er boksermotore og derfor er lidt nemmere at sammenligne med 2CV'erens opbygning, og da der nok er flere der har forsøgt sig med ms på VW's bokser end der er med 2CV'eren. ville det være oplagt at se hvordan de havde monteret og konfigurered Megasquirt på den motor men hvis dens forskudte knast på cyl 3 gør at man skal til at bruge "odd fire" og andre ugennemskulige opsætninger, vil den jo næppe være et godt eksempel, men hvis der fx. havde været et velbeskrevet ms projekt på en bmw 2-cyl boxer motorcykel (har lige google'd det uden held) ville der helt sikkert være en masse information man kunne kopiere,
i den hensene kan man vel sige at det har lidt relevans, men det er da rigtigt at det ikke har løst hans problem
@ Lars E
Hvor stammer den 2 vingede tingest fra ??
Hvordan ser 2CV'erens orginal sensor/pickup plade ud ??