Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 23:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: østjylland
audi_claus skrev:
Må jeg anbefale dig at bruge en universal Hall giver i stedet. Jeg sloges selv i månedsvis med et 60-2 hjul som jeg efterhånden både har savet, fræset, drejet rundt, bidt i osv med dels en audi VR og prøvede så en anden VR fra Weestspeed. Sidstnævnte var meget mere følsom men løste ikke problemet. En VR er en magnetisk pickup der afgiver kraftigere og kraftigere signal jo hurtigere tandhjulet foran kører. En Hall sensor skal have 5-12 volt og afgiver en mere ensartet firkant puls ikke så afhængig af hastighed. så hvis din "modtager" box kan håndtere Hall så prøv det.
Claus

Min boks er en ms, ved ikk om den vil have noget med en hall giver at gøre men tror det (nogen der kan sige om den vil det) Vil gerne have links til hvor jeg kan skaffe en hall giver hvis du har sådan et. det er jo en mulighed at prøve med en anden sensor.

Tommy

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Tommy; den sensor du har ER en hall giver, og du kan næppe finde noget hurtigere.

+12.000rpm er ikke et problem på den sensor, det er der mange andre der har gjort før dig.
Den har en max frekvens på 150khz så vidt jeg husker, se evt. databladet.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østjylland
HenrikGM skrev:
Tommy; den sensor du har ER en hall giver, og du kan næppe finde noget hurtigere.

+12.000rpm er ikke et problem på den sensor, det er der mange andre der har gjort før dig.
Den har en max frekvens på 150khz så vidt jeg husker, se evt. databladet.

ok, så er det jo afklaret. og ja der er mange der har gjort det før mig men jeg er hellerikk den eneste der har bøvlet lidt med det.

hvad siger du til det jeg skriver tidligere ang, at jeg har mit remhjul/svingningsdæmper mistænkt for at drille på en eller anden måde, at der opstår et magnetfelt, er det helt ude i skoven

Tommy

Titel:
Moderator

Nej, når det driller kan alt jo lade sig gøre, og næsten alt er en mulighed.

Der er derfor jeg skrev at der skulle et skop på, så man kunne se hvad der er galt(sådan ville jeg gøre)

Dit remhjul _kan_ sidde for tæt, men det har jeg kun set een gang hvor triggerhjulet var svejst direkte på et remhjul så tænderne kun var få mm over remhjulets kant. Tror ikke helt på at det er problemet, men ved ikke hvad jeg skal gætte på ud over afstanden mellem sensor og hjul.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Jeg sidder og tænker på om det er et tandhjul og ikke et takthjul
og dermed er der en for lille kant til at give en registrering på føleren....?

Er dette korrekt så køb et takthjul der er beregnet til opgaven og start forfra samtidig med at føleren bliver centreret til takthjulet for bedst mulige udslag...!!!

Mon ikke det så skulle hjælpe lidt på problemet...!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time