Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2007, 20:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Bakke skrev:
Det ligner jo lidt det samme.. :?

Overvejer lidt at skifte til induktiv sensor, for at se om det giver en forskel, men så vidt jeg har kunne læse mig til så skal der vist laves lidt om på boksen for at det kan fungere!? Er der nogen der ved Hvad der skal til!? Det må Henrik kunne svare på. og om det er en go ide!???


Boksen kan godt fikses, så den kan bruge en induktiv sensor, men tvivler på at det gør den vilde forskel. Den sensor du har er digital, og har du et støjproblem nu, så bliver det kun værre ved at vælge en induktiv sensor.

Men boksen og sensoren kan testes, hvis du er i tvivl om at det fungerer sammen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2007, 21:23 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
HenrikGM skrev:
Bakke skrev:
Det ligner jo lidt det samme.. :?

Overvejer lidt at skifte til induktiv sensor, for at se om det giver en forskel, men så vidt jeg har kunne læse mig til så skal der vist laves lidt om på boksen for at det kan fungere!? Er der nogen der ved Hvad der skal til!? Det må Henrik kunne svare på. og om det er en go ide!???


Boksen kan godt fikses, så den kan bruge en induktiv sensor, men tvivler på at det gør den vilde forskel. Den sensor du har er digital, og har du et støjproblem nu, så bliver det kun værre ved at vælge en induktiv sensor.

Men boksen og sensoren kan testes, hvis du er i tvivl om at det fungerer sammen.


Er det noget jeg selv kan teste eller er det dig der gør det..
Tror nu ikke boks eller sensor fejler noget men er efterhånden helt på bar bund!!

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2007, 14:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Wildert skrev:
Jeg har ikke en af nyere dato på denne PC'er, men den vedhæftede her er lidt ældre, og beskriver sådan set symptomet meget godt. Det indtræffer bare ved lavere RPM i denne log, end hvad jeg endte med at nive den op på.

Den nuværende har mere stabil MAP fordi tændingen står mere rigtigt - men når jeg nærmer mig grænsen får jeg stadig de underligt hop i snoningerne - både op og ned.

Bemærk: den er optaget i stilstand. Dvs. bilen står bare i min garage. Der er ikke monteret TPS, så de er blot "kortsluttet" - AE varetages af MAP-dot.


Spikene er jo meget tydelige på denne log.
Men det der også springer i øjene er den meget ustabile spændings forsyning.
Vi snakker 1 volts spring inden for meget få sek.
Min springer maks 0,3 volt inde for samme tidsrum, og det ligner mere bølger end bjergtoppe.
Kan en del af forklaringen ligge Her. ??

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: spænding
Indlæg: 10 apr 2007, 16:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2005, 09:53
Indlæg: 35
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Hejsa, jeg havde engang et lignende problem.

Har du prøvet at logge forsyningsspændingen til sensoren ? - eller f.eks lave en seperat forsyning til den, så du er sikker på at der er god nok spænding dertil.

Derudover, sensoren er selvf. fastgjort meget godt, så det ikke er for at den ryster og ikke kan se triggerhjulet? - dette er formodentligt ikke dit problem, men bare en mulig løsning..

God vind.

venlig hilsen

Mikkel Amby.

_________________
tlf 22669595
mikkelamby@hotmail.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2007, 16:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Tak for de fifs, men lige pt. kører jeg med strømfordeler osv. - har lavet ny motor og der er gået enormt mange timer i garagen med det, så det bliver ikke foreløbig at jeg får gået i krig med forsøg med missing tooth-hjul. Så bliver hende den langhårede nok utilfreds :D

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team