HenrikGM skrev:
Wildert; Af een eller anden grund ser den alt for meget tand og alt for lidt hul.
Prøv at øge afstanden mellem sensor og tand.
Det er bare top suspekt - lige nu kører jeg med måske 1-1,5 mm. afstand - og de første målinger var jeg endda endnu længere ude.
Citat:
"bølgen" på kurven er en stelfejl, enten via din spændingsdeler(pga målemetoden), eller fordi noget trækker i din stel.
Ja jeg må lige lure på den del - tænker lidt at jeg må kunne prøve at re-wire lidt.
Citat:
Det der forårsager "huller" i din kurve på skopet er simpelthen fordi tænderne er for brede, og/eller at sensoren sidder for tæt på hjulet.
Den når at trigge på den næste tand inden den har sluppet den forgående, derfor "hullet".
Mja det kan jeg så sætte mig ind i - men jeg synes at det er vildt suspekt. Lige nu er tandprofilen 110% umodificeret. Jeg fik lavet "koblingen" mellem tandhjulet og remhjulet så godt at den bare sad lige i skabet. Intet skulle rettes af eller noget.
Ydermere drejede jeg af kanten af remhjulet så den nu ligger under kanten af hullerne på tandhjulet.
Det burde slet ikke være et problem mere...
Citat:
Det er det samme der sker når den sætter ud for dig, du har bare ikke udsættet med på skopet(har noget med held at gøre).
Og det synes jeg så er endnu mere suspekt

.
Citat:
Mere afstand, så vil du se at skopet viser firkant mere 50/50.
Tandprofilen på hjulet er vel nærmest 20/80, men din puls er nærmere 90/10.
Det må jeg prøve. Vil også lige prøve at "zoome ind" på den enkelte puls' facon for at se lidt mere i close up hvad forholdet er mellem spids og hul.
Jeg fandt i øvrigt denne side:
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... ge%2FJuhaKHvor der diskuteres et lignende problem som mit. Her snakker man netop om at det muligvis er et problem at tandhjulet sidder klods op ad remhjulet hvilket påvirker magnetfeltet. I mit tilfælde er remhjulet af støbegods og stort og tungt, og tandhjulet sidder lige op ad - derfor kan det selvfølgeligt godt være at jeg sammenlagt har for meget materiale, og at sensorens adaptive kredsløb har "for meget at arbejde med" - ikke ulig det vi snakkede om omkring at montere sensoren i en ordentlig tyk klods jern...
Citat:
Hmm....

forstår du hvad jeg mener? Eller ring igen....
Jeg forstår det fuldt ud - jeg er bare halvvejs in denial omkring at se realiteterne i øjnene - jeg synes ikke det burde være så svært