wbx manden skrev:
Nu har jeg siddet og gransket lidt i det og der ser ud til der skal en hel del til at lave missing tooth setup’et.
Dels skal min MS modificeres til at modtage signal fra en krumtapssensor (der skal bygges en eller anden ”conditioner”) samt til at trigge de 2 bosch moduler og dels skal der aktiveres 2 LED’s.
For mig at se er EDIS noget mere plug and play !?
Her skal aktiveres 1 LED (nr.17 så vidt jeg husker?) og resten er mekanisk.
Har jeg helt misforstået noget eller er det ikke nogenlunde det der er i det ?
Conditioner skal du kun bruge hvis du absolut vil bruge VR-sensor. En digital sensor som f.eks. GT-1 går direkte i.
At trigge de to Boschmoduler og "aktivere" de to LEDs er én og samme ting. De LEDs er ganske enkelt udgangene der trigger modulet.
At modde til at LEDs kan bruges som udgange er et spørgsmål om et stykke ledning og en modstand der loddes på rette sted - om du skal gøre det én eller to gange giver vel en tidsforskel på omkring 5 minutter, og ca. 25 øre dyrere.
De 5 minutter og 25 øre tror jeg spares ind mange gange på ikke at skulle jagte et komplet EDIS-4 setup.
Dertil kommer at launch control og flatshift med tændingscut stadig ikke understøttes på EDIS-4 (det afhænger så af ens preferencer om det er til at leve med eller hvad).
Så igen for prins Knud: Med mindre du allerede har EDIS-4 stand-alone i din bil, har et KOMPLET (triggerhjul måske, ellers sensor, boks og tænspoler/coil pack) kit på hånden eller på anden måde har nem adgang til det - så er EDIS-4 ikke specielt fornuftigt mere.
Til eksempel har jeg efterhånden det meste på plads til at bygge wasted spark i min Golf.
GT1-sensor har jeg byttet mig lidt til, så den har været til en fornuftig pris der dog ikke rigtigt kan opgøres - men hvis du har snakket med Henrik så kender du en fornuftig og tilgængelig pris.
Tandhjul: 60 kr. hos T. Hansen for et bagtandhjul til en Kreidler - de er aldeles tilgængelige, og prisen gør at jeg ikke er pivet

.
Coil pack fra en Peugeot 106 - 300 kr. brugt, og det var vennepris fra min side. Dvs. jeg gav af ren medlidenhed lidt ekstra

.
Nu mangler jeg blot et ekstra triggermodul, hvis jeg ikke køber et to-kanals, samt måske tændkabler hvis de ikke allerede passer fra Golf'en (har ikke tjekket).
Altsammen er dele der fås mere eller mindre på et hvert gadehjørne, kan kombineres på 117 måder osv.
Med EDIS skal alt være EDIS, og det er ikke specielt udbredt herhjemme.
Med alt respekt: Du tænker for meget over hvad der skal til i stedet for at lytte til hvad folk med erfaring prøver at fortælle dig.