Jeg har haft brugt et map fra en 2.0'er Golf der var postet i MegaVAG-gruppen en gang for 117 år siden.
Har kun mappet på fuldgasdelen. Umiddelbart ret konservativt - særligt med 283 graders knast - og faktisk MERE konservativt end opstarteren forsøger.
Havde lidt problemer med banken ved høj temperatur udenfor - så jeg har retarderet dele af tændingen noget - måske endda lidt meget.
Specs på motor er:
Old school R4 8V konstruktion, ventiler lige midt i forbrændingskammeret på række. Non-interference udformning. Tændrør ind fra siden - ikke voldsomt meget squish som jeg husker det - men lidt er der da. Ikke meget boring - 81 mm.
283 graders knast - liiidt ujævn i tomgang.
95 oktan - gider ikke jagte 3-4 hk'er ekstra for det.
Mit nuværende map er som følger:
Som det kan ses er der stort set ingen avancering ved lav last - så den går ikke langt på literen. På den anden side så sætter gearingen også en effektiv klods for det alligevel.
Foreslået map:
Der er foreslået noget mere tænding og en del før ikke mindst.