Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 21:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 aug 2006, 10:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
xillur skrev:
Havneren skrev:
Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.

Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.

V/h Chr


Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.


Jeg mener at det er netop 024s9 jeg kører, og der mener jeg at det bl.a. kan være tidsstyret - så jeg var måske ikke helt off, bare bagud :D.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 aug 2006, 11:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Wildert skrev:
xillur skrev:
Havneren skrev:
Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.

Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.

V/h Chr


Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.


Jeg mener at det er netop 024s9 jeg kører, og der mener jeg at det bl.a. kan være tidsstyret - så jeg var måske ikke helt off, bare bagud :D.


Tidsstyret jow, men det forklarer ikke hvorfor den ikke aktiverer ASE efter en powercycle.

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 aug 2006, 11:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
xillur skrev:
Wildert skrev:
xillur skrev:
Havneren skrev:
Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.

Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.

V/h Chr


Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.


Jeg mener at det er netop 024s9 jeg kører, og der mener jeg at det bl.a. kan være tidsstyret - så jeg var måske ikke helt off, bare bagud :D.


Tidsstyret jow, men det forklarer ikke hvorfor den ikke aktiverer ASE efter en powercycle.


Bare en ide om at den ville tro at den lige var kommet fra cranking og derfor skulle aktivere ASE? Men jeg ved ikke om det er tilfældet.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 aug 2006, 11:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Wildert skrev:
xillur skrev:
Wildert skrev:
xillur skrev:
Havneren skrev:
Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.

Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.

V/h Chr


Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.


Jeg mener at det er netop 024s9 jeg kører, og der mener jeg at det bl.a. kan være tidsstyret - så jeg var måske ikke helt off, bare bagud :D.


Tidsstyret jow, men det forklarer ikke hvorfor den ikke aktiverer ASE efter en powercycle.


Bare en ide om at den ville tro at den lige var kommet fra cranking og derfor skulle aktivere ASE? Men jeg ved ikke om det er tilfældet.


Lad os tage et eksempel for at præcisere min teori:

State *Event*
----------------------------------------------------
OFF state *Ignition switch ON* ->

ON state *Engine starts cranking* ->

Run+Cranking state *Engine goes over cranking treshold* ->

Run state .....

Hvad der så bestemmer om MS skal lægge ASEmod til VE eller ej, kan jeg ikke greje. Jeg tror det er Coolant temp, men er ikke sikker.

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 aug 2006, 20:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
Juhuu - så kører vi igen! Og dog...
Vi kører på alle 4 cylindre, men LC1'erens udgange er røget en tur... :(
Fatter ikke hvordan begge udgang er røget, da jeg kun bruger den ene.
Mens jeg har haft bilen startet har der ikke været reset'ere - alt som det gamle :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 10:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Vezzel 309 GTI16 skrev:
Juhuu - så kører vi igen! Og dog...
Vi kører på alle 4 cylindre, men LC1'erens udgange er røget en tur... :(
Fatter ikke hvordan begge udgang er røget, da jeg kun bruger den ene.
Mens jeg har haft bilen startet har der ikke været reset'ere - alt som det gamle :)


Hvad gjorde du får at rette op på problemet?

Det er kun en kreds til begge udgange, så det er nok den du har brændt af i din LC-1.

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 18:29 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
xillur skrev:

Hvad gjorde du får at rette op på problemet?

Det er kun en kreds til begge udgange, så det er nok den du har brændt af i din LC-1.


Skiftede tændrør og kabler - intet andet.

Ja, men jeg er imponeret over Innovative - skrev en mail 21,32 i går aftes, og kl 23,37 fik jeg en mail retur om at der blev sendt en ny afsted til mig i dag - jeg skal blot sende den gamle retur indenfor 3 uger.
Se DET kalder man hurtig service :D .


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 05:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Vezzel 309 GTI16 skrev:
Skiftede tændrør og kabler - intet andet.


Hvis det holder så kunne noget tyde på at du har MS-ledninger for tæt på dine tændkabler - for at gå med livrem og seler kunne du jo passende lige gå det efter og se om der er muligheder for at lave om på det.

Vezzel 309 GTI16 skrev:
Ja, men jeg er imponeret over Innovative - skrev en mail 21,32 i går aftes, og kl 23,37 fik jeg en mail retur om at der blev sendt en ny afsted til mig i dag - jeg skal blot sende den gamle retur indenfor 3 uger.
Se DET kalder man hurtig service :D .


Den har jeg hørt om før - det er meget imponerende...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 07:29 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
Wildert skrev:

Hvis det holder så kunne noget tyde på at du har MS-ledninger for tæt på dine tændkabler - for at gå med livrem og seler kunne du jo passende lige gå det efter og se om der er muligheder for at lave om på det.



Nej - det er ikke tilfældet. Jeg har monteres MS som det originale ledningsnet var(billedet er med det originale ledningsnet)
Dog går ledningerne tæt på tændspolen - har det nogen betydning?http://vezzel.dk/div-upload/idle-valve.jpg
Det er lige til højre for tomgangs-ventilen at tændspolen sidder.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 09:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Vezzel 309 GTI16 skrev:
Wildert skrev:

Hvis det holder så kunne noget tyde på at du har MS-ledninger for tæt på dine tændkabler - for at gå med livrem og seler kunne du jo passende lige gå det efter og se om der er muligheder for at lave om på det.



Nej - det er ikke tilfældet. Jeg har monteres MS som det originale ledningsnet var(billedet er med det originale ledningsnet)
Dog går ledningerne tæt på tændspolen - har det nogen betydning?http://vezzel.dk/div-upload/idle-valve.jpg
Det er lige til højre for tomgangs-ventilen at tændspolen sidder.


Nu farer der jo immervæk et sted mellem 20.000 og 40.000 volt ud fra tændspolen, så jeg ville da være en anelse mistænksom ved det forhold ;-).

Jeg kan sige at 4-5 ledninger til sensorer der lå ud over noget så fredeligt som en generator var nok til at min gik fuldstændig bersærk.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team