Morten VJ skrev:
Naboerne kommer til at hade mig, når jeg først får gang i vinkelsliberen.
Dvs mit hjul er på 5mm tand, oh 5mm hul.
hvis jeg halvere tand længden så får jeg 2,5 mm tand, og 7,5 mm hul.
Og det vil virke.
Data bladet siger 10 mm hul, og 10- 3400 omdrejninger.
Så derfor er jeg kommet i tvivl.
Hvilken side af tanden skal man fjerne, den førende eller den der falder.
Jeg kan ikke riktigt huske hvad der trigger MS, og det vil være dumt at lave en fejl.
MVH
Morten
Det fungerer faktisk fint hvis du napper bagkanten væk. Jeg selv hoppet direkte på den limpind:
Fint bearbejdet hjul, 24-1, tand/hul = 1/1.
Fungerede pletfrit til 5400rpm, hverefter RPM begrænser.
Skop på signalet, og ser så at sensoren trigger "længe" på den aktuelle tand. Det medfører at sensoren ser tanden som bredere end den faktisk er. Sensoren trigger på den førende kant, så 10minutter med vinkelsliberen(på bagkanten!), og vupti, så var 8500rpm muligt. Skopet gav pletfrit resultat.
Alm pladekædehjul er plug n play, mest fordi tand/hul forholdet er lige i øjet til sensoren. Virker også på 14.000rpm på MC
Tand/hul forholdet skal være noget i retningen af 20/80, men 30/70 ser ud til at fungere fint også. ikke kritisk. Pil af bagkanten indtil det funker. Gerne bekræft tand/hul forholdet med skop hvis muligt.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!