Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

MAP-sensoren er købt ny fra den svenske Electromotive forhandler for et par år siden, så jeg formoder at den virker... men hvordan kan man være sikker på det? Det er en "GM-style" sensor i 3-bars version.

Umiddelbart tror jeg at det er en softwarefejl – kvotienten mellem værdierne ved hhv. slukket og tændt motor er 4,25 (85/20) målt med manometeret, mens kvotienten kun er 2,13 (120,4/56,5) ifølge TEC’en…. altså en forskel af størrelsesordenen 2 (4,25/2,13).

hmmmm....? :?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
kan du ikke udlæse map inden motoren er startet? der skal den gerne ligge mellem 96~100kpa

Titel:
Senior Medlem

Acc-on er med slukket motor/tændt motorstyring. Så vi kan altså konkludere at mit manometer har en misvisning på ca. 15 kPa (med mindre der var ekstremt lavtryk i søndags :lol: )

Titel:
Moderator

Lerup skrev:
Acc-on er med slukket motor/tændt motorstyring. Så vi kan altså konkludere at mit manometer har en misvisning på ca. 15 kPa (med mindre der var ekstremt lavtryk i søndags :lol: )

Hvis det er det glycerinfyldte manometer, så snakker vi om et klasse 1,6 instrument, og den viser stensikkert ikke 15kpa forkert, medmindre du da har været voldelig, eller glemt at ventilere det.

Max fejlvisning er under 4kpa, og så "skæve" er de sjældent.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Øhhhmm ups :oops: Måske har jeg glemt at pille et lille bitte stykke tape af, som blev sat på for ikke at lække glycerin ud over det hele da det blev monteret :roll:

Anyways, så kan jeg stadig ikke greje hvad der er galt med MAP-sensoren :?:

Titel:
Moderator

Lerup skrev:
Øhhhmm ups :oops: Måske har jeg glemt at pille et lille bitte stykke tape af, som blev sat på for ikke at lække glycerin ud over det hele da det blev monteret :roll:

Anyways, så kan jeg stadig ikke greje hvad der er galt med MAP-sensoren :?:

Har du karakteristikken på sensoren?
Tjek med voltmeter...

Har du ikke, ja så er det jo ikke nemt at fejlfinde udover ved simpel udskiftning.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Nej, har desværre ingen karakteristik - må lige se om ikke jeg kan finde én. Det er en sprit neues standard GM 3 bars sensor som denne hér.

Desværre ser det ikke ud til at jeg er den eneste med problemet :(...http://www.efi101.com/forum/viewtopic.php?t=1591

Titel:
Senior Medlem

Dooh.... fandt følgende i manualen til Tec3'eren (altså en version nyere end min Tec2):
------
Important Note: Users of the TEC-1 and TEC-2 systems will remember that the 2- and 3-Bar
MAP sensor readings were not accurate for all manifold pressure readings. The TEC³r does
not have this problem (i.e. the displayed MAP readings are now accurate for all MAP sensors).
However, if desired, the Wintec software allows users to utilize the old TEC-1 and TEC-2 MAP
curves (which are not the correct readings) for situations where a base program already exists in
older Wintec formats, and re-tuning for the new curve is not desired.
---------
De må jo ha' drukket af natpotten, de amerikanere :shock: :shock: :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time